Senaste nytt

Diverse nyheter från IAG kapitalmarknadsdag

Homer

Medlem
- First Class to be removed entirely from the Heathrow Boeing 777-200ER fleet
(BA har 29st enligt detta BA Fleet and Travel Class Guide - FlyerTalk Forums )

- The CW cabin on LGW 777s will be reduced in size.

- Vueling Business cabin harmonisation: more legroom rows 1 to 4, class divider, power outlets, mood lighting

- There will be less than 20 Boeing 747s by 2020 and the life of the Boeing 777 has been extended to 30 years!

- 15%-25% of savings from falling fuel prices are expected to be ‘retained’, the remainder will pass through into lower fares

- The contribution of Avios to cost savings and profit improvement was €20m over budget, partially due to “improved access to capacity”

- Wi-fi on 90% of long-haul aircraft by 2019. Wi-fi to be added to short-haul aircraft starting in 2017, no timetable for speed of roll-out.

- 11 Boeing 787-9 to be delivered in 2016 along with the two A380’s (takes BA to 12 in total) Boeing 787-9 likely to be used to open up new markets in Latin America

- Keith Williams is to retire as CEO of British Airways next year. He will be replaced by Alex Cruz, who is currently CEO of Vueling.

mycket mer här
http://phx.corporate-ir.net/Externa...WxkSUQ9LTF8VHlwZT0z&t=1&cb=635823902095392324
 

agehall

Medlem
- There will be less than 20 Boeing 747s by 2020 and the life of the Boeing 777 has been extended to 30 years!

Trist++. Jag verkligen avskyr 777. Kommer inte alls överens med deras CW-kabin på den och undviker den om jag bara kan. 747:eek:rna är ju däremot riktigt trevliga.

- Wi-fi on 90% of long-haul aircraft by 2019. Wi-fi to be added to short-haul aircraft starting in 2017, no timetable for speed of roll-out.

Det där tycker jag bara är pinsamt. Ska man investera i WiFi så bör man sätta fart NU, inte om ett par år. Då är det bättre att bestämma sig för att inte ha WiFi alls, vilket jag kan tycka är ett helt OK beslut. Det är visserligen trevligt att kunna surfa lite när man flyger AA TATL, men det ökar också trycket på att man ska svara på mail och annat tjafs när man jobbar.
 

Homer

Medlem
Det där tycker jag bara är pinsamt. Ska man investera i WiFi så bör man sätta fart NU, inte om ett par år. Då är det bättre att bestämma sig för att inte ha WiFi alls, vilket jag kan tycka är ett helt OK beslut. Det är visserligen trevligt att kunna surfa lite när man flyger AA TATL, men det ökar också trycket på att man ska svara på mail och annat tjafs när man jobbar.

Det står såhär om WiFi, de 35 plan som har WiFi gissar jag är IBERIA


IAG is developing a connectivity strategy by exploiting OpCo learnings

– OpCos have trialled connectivity on aircraft since 2010

Today 35 Group aircraft are fitted with connectivity

– Another nine are fitted with onboard streaming


• Up to 60 new long-haul aircraft will be delivered with connectivity (A330s, A350s, B787-10)

IAG currently evaluating onboard connectivity needs across the Group

• Long-haul - evaluating wi-fi retrofit for over 100 existing aircraft


• Short-haul - extending Inmarsat’s Air-to-Ground (AtG) offer to over 300 aircraft


• On short-haul, faster AtG network speeds and less weight & drag is attractive

• IAG is setting aggressive targets

• Long-haul - 90% fleet fitted by early 2019


• Short-haul - first in-service AtG aircraft planned for 2017
 

Homer

Medlem
Jag glömde att Iberia inför Premium Economy

• A330-300: J cabin reduced by 7 seats (from 36 to 29) and new Premium Economy cabin will offer 21 seats (+5%). Weight reduction approx. 700 kg
• A340-600: J cabin reduced by 10 seats (from 46 to 36) and Premium Economy cabin with +23 seats (+4%). Weight reduction 850 kg aprox.
 

doc

Medlem
5 stycken 767, är det Europa varianten? Hur länge får vi behålla den på BA 780/781?
Läser man hela presentationen framgår det att alla B767 planeras vara utfasade i slutet av 2016. Planen var tidigare att ersätta dessa med B787, men frågan om det fortfarande är aktuellt för short haul.
 

JensE

Medlem
Enligt flyertalk så ska dom sista fasas ut under 2018

G-BZHA (Shorthaul) - Due to be retired in Sep 2018
G-BZHB (Shorthaul) - Due to be retired in Oct 2018
G-BNWA (Shorthaul) - Due to be retired in Nov 2018
G-BNWB (Shorthaul) - Due to be retired in Nov 2018
G-BNWX (Shorthaul) - Due to be retired in Nov 2018
G-BNWZ (Shorthaul) - Due to be retired in Nov 2018
G-BZHC (Shorthaul) - Due to be retired in Nov 2018
 
Toppen