Senaste nytt

Stanstead och omgivningen runt?

Gizmo79

Medlem
Hej,

Grabben (6år) älskar flygplatser och att flyga såklart. Funderar att åka en tripp över dan till London.
Då ekonomin spelar stor roll så lutar det åt att vi åker med Ryanair från Göteborg.

Finns det nått i närheten av stanstead dit man kan åka och käka och kanske kika i lite affärer i några timmar innan man åker tillbaka till flygplatsen.

Hur är möjligheten att komma in i nån lounge på Stanstead? Är statuslös och får köpa in mig i menzies lounge på Landvetter då jag har ett Amex.
 

Tommy

Medlem
Ni kan köpa er in i loungen jag tror det var 25 pund det kostar, hela flygplatsen är ett stort shopping center med många restauranger så är det bara shopping och mat så behöver ni inte lämna flygplatsen.
 

fcx

Medlem
Tåget till city tar 45 minuter om man vill se själva stan.

Loungen är ingen höjdarupplevelse.

Boka SAS Plus hem så ingår Lounge, middag och gott om plats ombord.
 
Hej,

Grabben (6år) älskar flygplatser och att flyga såklart. Funderar att åka en tripp över dan till London.
Då ekonomin spelar stor roll så lutar det åt att vi åker med Ryanair från Göteborg.

Finns det nått i närheten av stanstead dit man kan åka och käka och kanske kika i lite affärer i några timmar innan man åker tillbaka till flygplatsen.

Hur är möjligheten att komma in i nån lounge på Stanstead? Är statuslös och får köpa in mig i menzies lounge på Landvetter då jag har ett Amex.
Intressant det där med ekonmin...nu när SAS och Ryan kör från samma flygplats i Göteborg till samma flygplats i London, hur stor får priskillnaden vara? Sas har ju kampanjer ibland för 299*2=598 kr. Ryans billigaste är väl 194kr*2=388kr?
 

Gizmo79

Medlem
Tack för tipsen!

När du skriver 299*2 så antar jag att det antingen syftar på enkel väg alt. Per person och alltså 1200:- för oss 2 tor.

Just nu har Ryan biljetter för 89:-/ per väg + att det blir nått avdrag/rabatt för grabben så tor för oss 2 hamnar på 267:-

Är inget jättefan av dom på nått sätt men på korta flygningar (2-2,5h) utan behov av incheckat bagage, så tycker jag att det fyller sin funktion.
 
Toppen