Senaste nytt

Nedgradering, Thai Airways

Beställde för några veckor sedan via Mr Jet biljett Businessclass med Thai Air. Biljetten bekräftades och betalades. Utresa novemeber, återresa i mars. Kollade i går upp biljetterna för att se om det gick att boka plats och upptäckte då att min businessclass biljett för hemrean bytts mot Premium ekonomiklass. Kollade på Thai, för min datum fanns fortfarande båda biljettalternativen till en avsevärd prisskillnad.
Kontaktade Mr Jet i morse fick veta att Thai hade dragit in businessklass på det flyg jag bokat hem oh att man därför nedgraderat mig (men inte meddelat mig). Blev ganska arg! Fick veta att jag kunde byta till ett nattflyg och då få businessclass igen. Frågade om återbetalning av skillnaden mellan Businessclass och Premium ekonomi om jag behöll den nedgraderade biljetten. Fick veta att någon återbetalning skulle det i så fall inte bli. Jag häpnade och fick besked att "flygbolagen har rätt att nedgradera utan erättning" - är det verkligen så?
 

Jonas C

Medlem
@agehall har nog ett och annat budord att säga om resebyråer… Premium Economy är för övrigt samma stol som i Business Class, enda skillnaden är servicen.
 

olo

Medlem
@agehall har nog ett och annat budord att säga om resebyråer… Premium Economy är för övrigt samma stol som i Business Class, enda skillnaden är servicen.
Utan att någonsin har åkt med Thai eller ens funderat på det så har jag via forumet lärt mig att för Thai så är det resebyrå som gäller om du vill få bra pris då Thai erbjuder dessa generösa rabatter. Har förstått att flera på forumet rekommenderat Odenresor(?) för ändamålet.

Mr Jet faller dock in under kategorn nätresebyrår som det i budorden borde finnas en extra varning för.
 

palmen

Moderator
Har Thai flyg som saknar businessclass helst och hållet? Det var något nytt för mig? Trodde alla deras longhaul hade business, eller?
 

Rebel

Medlem
Menar du att Lufthansas stol i Premium Eco är samma stol som erbjuds i eko på samma bolag?

Nja inte samma den är nga mm bredare, även om jag inte märker det då jag e bred om R.....
Men den är mer like en ECO stol med lite mera benplats än en C stol och glöm att luta den som en C stol.
Läs Jacobs rapport im första LH flight FRA Washington från 2014. Jag vet inte hur man länkar här än så jag får inte in den här. eco 3-4-3 och PE 2-4-2

Bara SAS som kan kalla det Business:(

Om Thai vet jag inte jag flyger aldrig Thai. Men nog har de C klass i planen. Det är kanske fullt den flighten och gissa vem så åker ner först.....
Det låter som ngt resebyron har gjort de är ju ofta mera kreativa än bolagen, som sagt lyssna på de 10 budorden.
 
Nja inte samma den är nga mm bredare, även om jag inte märker det då jag e bred om R.....
Men den är mer like en ECO stol med lite mera benplats än en C stol och glöm att luta den som en C stol.
Läs Jacobs rapport im första LH flight FRA Washington från 2014. Jag vet inte hur man länkar här än så jag får inte in den här. eco 3-4-3 och PE 2-4-2

Bara SAS som kan kalla det Business:(

Om Thai vet jag inte jag flyger aldrig Thai. Men nog har de C klass i planen.

Det låter som ngt resebyron har gjort de är ju ofta mera kreativa än bolagen, som sagt lyssna på de 10 budorden.
Altså på Thai fra Skandinavien er Business og Premium Economy samme hardware. Just FYI...
 
Toppen