Senaste nytt

Shopping i Hongkong

Kandinsky

Medlem
Nappade på SAS kampanj tidigare i höstas och åker till Hongkong i början av december. Tänkte göra all julklappshandling där och behöver lite tips om bra större varuhus. Tänker primärt på märkesvaror klockor, väskor etc. Eller är det prismässigt bättre åka över till Macao?
 

kexxcream

Medlem
Nappade på SAS kampanj tidigare i höstas och åker till Hongkong i början av december. Tänkte göra all julklappshandling där och behöver lite tips om bra större varuhus. Tänker primärt på märkesvaror klockor, väskor etc. Eller är det prismässigt bättre åka över till Macao?

Finns hur många ställen som helst men de som jag tyckte om när jag var där i december 2014 och som har det som du efterfrågar finns på:

Tsim Sha Tsui
Harbour City
Central
Admiralty
IFC Mall

Och om du vill åka skridskor efter shopping:

Festival Walk
 

niksal

Medlem
Jag har bara varit en gång i HK, andra gången blir nästa vecka. Jag förstår mig inte på stan. Det enda prisvärt jag hittade var apple-produkter som lär ha USA priser. Annors var det ju bara lyxbutiker i all oändlighet som jag aldrig bryr mig om. Jag såg i en butik en snygg hoodie åt min son. Det var först när jag såg priset på 250€ som jag insåg det var Ralph Lauren... Jag tar gärna rekommendationer vad man skall köpa i stan för på basen av första besöket så var det den sämsta (=minst prisvärda) shoppingstad jag sett på en lång tid.
 
Tror aldrig jag sett så mycket dyra lyxbutiker som när jag var i Hong Kong, var ska man handla som normal inkomstbringande svennebanan?
Söker trådstartaren dyra butiker är det bara vandra in i valfri galleria.
 
Nappade på SAS kampanj tidigare i höstas och åker till Hongkong i början av december. Tänkte göra all julklappshandling där och behöver lite tips om bra större varuhus. Tänker primärt på märkesvaror klockor, väskor etc. Eller är det prismässigt bättre åka över till Macao?

Ögonshoppa! Köp julklapparna hemma. Då kan du byta dem lätt!

Det kan vara så att du springer på märkesvaror i HK som kan vara något annat.
 

NiNE

Medlem
IFC funkar ju bra för det mesta vad gäller märkesvaror. Ska man ha leksaker till barnen finns det en liten gata i Wanchai med bara leksaksbutiker. Ska man ha köksprylar finns det en gata på kowloonsidan med bara köksbutiker, elektronikprylar i TST, osv... Att åka till Macau vet jag inte om det är värt mödan, har inte sett bättre shoppingmöjligheter där jämfört med HK. Om man vill ha kopior så rekommenderar jag ett tunnelbanesafari till Shenzhen. Åk tidigt på morgonen, fixa visum på plats, shoppa och pruta som en dåre, åk hem framåt eftermiddagen.
 

nissefalk

Medlem
Stanley Market, där kan man göra fynd, mycket kopior men man kan också hitta provkollektioner eller plagg med små defekter som är orginal där, jag köpte an Peak Performance Gore-Tex Jacka där för något år sedan för 600 SEK
 

Axelzon

Medlem
Ledsen att säga det, men sedan HKD gick med USD rally så är det inte kul numera: Då (2012) 1 HKD = 0,85 SEK och nu (2015) 1 HKD = 1,15 SEK.. Shoppa loss på annan ort och njut av vad stan har i övrigt att erbjuda.. Både apple produkter och annat går att hitta billigare på annan ort. Hong kong är underbart ;) så njut av at bara vara där och spend on drinks and fun instead :rolleyes:
 

Axelzon

Medlem
Stanley Market, där kan man göra fynd, mycket kopior men man kan också hitta provkollektioner eller plagg med små defekter som är orginal där, jag köpte an Peak Performance Gore-Tex Jacka där för något år sedan för 600 SEK
Vad det en sådan skön jacka som du svetttades i bara du tittade på den. Fake jackor i de så kallade Gore Tex materialen är rikitigt skit, oberoende var du köper dem.... Förlåt om jag är lite negativ, men det är bättre att åka till en butik i Sverige för att köpa dessa plagg om du inte bara är ute efte "brand show off" inför polarna ;)
 

nissefalk

Medlem
Vad det en sådan skön jacka som du svetttades i bara du tittade på den. Fake jackor i de så kallade Gore Tex materialen är rikitigt skit, oberoende var du köper dem.... Förlåt om jag är lite negativ, men det är bättre att åka till en butik i Sverige för att köpa dessa plagg om du inte bara är ute efte "brand show off" inför polarna ;)

Nej det var en skal jacka från en provkollektion, kanon bra kvalitet , naturligtvis bättre att köpa i butik i Sverige men om man nu hittar ett bra GoreTex plagg för en bra peng som dessutom är en Peak Performance så kan man ju slå till, jag är också lite väl gammal för att bry mig om vad det står på plagget och show off för polarna, köpte samtidigt ett par no brand GoreTex byxor så fick till et ok skidställ för en billig peng.
 
Toppen