Senaste nytt

När ska biljetterna beställas?

JimLov

Medlem
Jag hoppas ni som varit i BC-svängen har lite historik, erfarenheter och råd till mig som är ny i den här svängen. :)

Jag har en rätt lång framförhållning men vi ska resa 2 vuxna, 3 barn i början på juni -16 ARN-MCO ToR.
Frågan är när jag ska boka biljetterna?
Brukar SAS köra kampanjer vid jul för generella resor?
Ska jag avvakta till annat tillfälle eller ska jag köpa dom redan nu?
Går ju kampanjer till USA då och då men det rör ofta NY eller Chicago osv. men har aldrig sett någon kampanj till Orlando.
 

Jonas C

Medlem
Kan ju vara för att SAS inte flyger till Orlando. Bäst är nog att pricka in någon rea till Newark och sedan lösa separat biljett till Orlando.
 

Vaniljvodka

Medlem
SAS flyger inte till Orlando så du kan bara vänta in kampanjer till EWR, ORD eller IAD och sen ta dig vidare med exempelvis United. Kampanjpriser under sommarmånaderna är dock inte så vanligt. När exakt du ska boka får nån annan svara på, men jag tror att du bör vänta minst ett par månader i alla fall.
 

Vaniljvodka

Medlem
Kan ju vara för att SAS inte flyger till Orlando. Bäst är nog att pricka in någon rea till Newark och sedan lösa separat biljett till Orlando.

Men separat biljett behöver han väl inte lösa? Om jag inte minns fel så har jag bokat resa till FLL och ändå kunnat nyttja kampanjpris på sträckan ARN-EWR-ARN.
 
b3f25976ec42cd63a044e23066ecf160.jpg

United verkar ha bra pris nu
 

palmen

Moderator
b3f25976ec42cd63a044e23066ecf160.jpg

United verkar ha bra pris nu

Riktigt bra pris och det blir nog inte mycket billigare än det i economy skulle jag gissa på.

Som andra redan har nämnt så är kampanjer inte jättevanliga till USA under sommarmånaderna även om man kan ha tur. SAS har betydligt bättre hårdvara på sina plan till USA än vad United har ombord på deras 757-200 (i economy) men i övrigt är det lite same same vilka man åker med. Om priset är det viktigaste skulle jag nog slå till på det där priset nu.
 

JimLov

Medlem
Toppen. Tack! :)

Priset är inte det viktigaste även om vi inte tänker flyga business.

Följdfråga. Hur blir det med EB-bonus när man flyger United?
Hade tänkt boka via SAS då jag kör Amex Elite men till det priset kan jag skippa dom extra 10 poängen/hundring.
 

palmen

Moderator
Toppen. Tack! :)

Priset är inte det viktigaste även om vi inte tänker flyga business.

Följdfråga. Hur blir det med EB-bonus när man flyger United?
Hade tänkt boka via SAS då jag kör Amex Elite men till det priset kan jag skippa dom extra 10 poängen/hundring.
Du får eurbonuspoäng på united också, lite olika hur mycket man får beroende på bokningsklass, men troligtvis blir det 50% av flugna miles (även om det skulle kunna vara 75% också).
EuroBonus partners - United - SAS
 
Toppen