Senaste nytt

Gratis Wifi app för dem som reser till Japan

Dr. Miles

Expert
NTT Docomo:s tjänst, Japan Connected-free Wi-Fi, erbjuder gratis internetanslutning på bl a de flesta flygplatser i Japan, många JR East:s stationer (inkl. Tokyo) samt många 7-Eleven butiker.
Screenshot20141126_1.png


Man måste dock ladda ner appen, Japan Connected-free Wi-Fi, på sin mobiltelefon/tablett för att kunna surfa gratis.

Tokyos två tunnelbanaföretag Toei och Tokyo Metro börjar att erbjuda gratis Wifi på sina 143 stationer fr o m 2014-12-01.

Toei stationer har SSID: Toei_Subway_Free_Wi-Fi
Tokyo Metro har SSID: Metro_Free_Wi-Fi

Varje anslutning är max 3 timmar men det finns ingen begränsning om hur många gånger man får ansluta sig per dag.

Även Toei Bus i Tokyo erbjuder också gratis Wifi vissa linjer.
Det här är också gratis upp till 3 timmar per anslutning och utan begränsning om antal anslutning per dag.

Toei Bus har SSID: Toei_Bus_Free_Wi-Fi

Toei Buss
Toei_Bus.jpg

(Foto: Wikipedia)
 

Dr. Miles

Expert
Inlägg från: Jorden runt med Agehall 2015 - Häng med! | Sida 11 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Det finns två varianter från två olika leverantörer.

Ena heter "Japan Connected-free Wi-Fi" (av NTTBP) och den andra heter "TRAVEL JAPAN Wi-Fi" (av WI2).
När jag åkte bil i Japan upplevde jag att "TRAVEL JAPAN Wi-Fi" hade mer access points än "Japan Connected-free Wi-Fi". Det kanske är annorlunda om man reser bara inom storstäder.
 

johhenrik

Medlem
Ja, gratis Wifi finns på flygplatsen. Men ska du till japan, skaffa båda apparna. Ena kräver registrering på flygplatsen, den andra kan du registrera dig via appen INNAN du är i Japan. Nu har jag inte testat om det funkar även från Japan, men de poängterar att man ska registrera sig utanför Japan iaf.
 
Toppen