Senaste nytt

Four Seasons erbjuder nu gratis Wi-Fi

BusinessClass

Redaktör
Som en av de saker som dagens moderna resenärer efterfrågar allra mest, är det kanske överraskande att lyxiga hotellkedjan Four Seasons fram till nu har tagit betalt för gratis trådlöst internet. Men nu ändrar man policy. Från och med nu kan alla gäster som bor på ett Four Seasons-hotell surfa gratis, ja det gäller faktiskt…
 

Homer

Medlem

Jensik

Medlem
Hmmmm 20 Mb under hela vistelsen? Tryckfelsnisse?
Vad de menar är att du kan köpa snabbare Internet (precis som Hilton mfl så får du gratis Internet, men betala extra för att surfa snabbare) om du behöver surfa snabbare enligt pressreleasen @Homer länkade till.
I meningen
Det finns dock en liten begränsning i data: för dom som behöver mer än 20 MB under vistelsen för att ladda ner eller ladda upp stora filer tar Four Seasons ut en liten avgift.
låter precis som att bara 20MB ingår håller jag med om ja.
 
Last edited:
Det är inte så att de menar att man kan betala för hastighet högre än 20 Megabit/Sekund (datahastighet), snarare än om man behöver mer än 20 Megabyte (datamängd) per vistelse? 20 Megabyte räcker inte långt. 20 Megabit/Sekund räcker däremot långt för vanligt användande...
 
Enligt deras press release så är det 20 megabyte premium internet.... Jag antar att det är ett avancerat 1:a april skämt som levereras 4 månader och några dagar tidigt...
 
our Seasons offers premium service at 20 MB for a fee.

Jag tror att de menar Mbit/s.
Sedan skulle jag gissa att gratis internet är långsamt, men att man får betala för 20 Mbit/s (snabbare internet).

Högst oklar pressrelease.
 
Toppen