Senaste nytt

Välja Hilton i San Francisco, Parc 55 eller Financial District?

Steve

Medlem
Hej, behöver lite snabba tips. Är på väg till San Francisco inom kort och väljer mellan Parc 55 eller Hilton Financial District.

Om någon har erfarenhet av dessa så tar jag tacksamt emot tips, läge, standard på frukost, loungeutbud på Financial District eller andra parametrar ni anser viktiga.
 

Nilann

Medlem
Jag har bott sex nätter på Hilton Financial District. Hotellet är lite slitet men rummet med balkong högst upp hade en fantastisk utsikt. Loungen är ett skämt och frukosten där var ingenting. Jag tyckte om läget, i närheten av Chinatown och gångavstånd till Fishermans Wharf. För lägets skull hade jag kunnat tänka mig ett återbesök.
 

Steve

Medlem
Jag har bott sex nätter på Hilton Financial District. Hotellet är lite slitet men rummet med balkong högst upp hade en fantastisk utsikt. Loungen är ett skämt och frukosten där var ingenting. Jag tyckte om läget, i närheten av Chinatown och gångavstånd till Fishermans Wharf. För lägets skull hade jag kunnat tänka mig ett återbesök.
Tack för input, ja det är väl som med de flesta executive lounger i USA mindre vasst utbud. Då lutar det nog åt Parc 55.
 

joemume

Medlem
Tack för input, ja det är väl som med de flesta executive lounger i USA mindre vasst utbud. Då lutar det nog åt Parc 55.
Jag har prövat bägge hotellen (har bott väldigt ofta på Hilton Financial District) och trots att loungen på Hilton Financial District inte är mer än någon annan hotellounge i USA, dvs. rätt spartansk, så tycker jag hotellet håller bra klass på servicen.
Jag har alltid fått otroligt bra service vid incheckning, concierge och uppgraderingar om det funnits plats (Är HHonors Gold). Parc 55 har är ju nya i Hiltonkedjan och jag kan inte säga att jag är direkt imponerad. Men det är ju som med allt - det blir en individuell bedömning utifrån hur man bemötts. Rummen på Hilton Financial District är några år och har en mörkare ton, men samtidigt i full paritet med det du kommer att få på Parc 55.
 

PYRZ

Medlem
Kan inte uttala mig om Hilton Financial District, men bodde x antal gånger på Parc 55, det var dock innan de blev Hilton (2013 senast). Då var rummen väldigt slitna, inget jag skulle välja idag. Läget är nog det bästa med det hotellet.
 

joemume

Medlem
Tack @joemume, vad säger du om läget på respektive hotell?
Läget är bra för båda, men Parc 55 är ju precis bredvid Union Square, så det är mer centralt. Men det tar ca 7 minuter att gå från Hillton Financial District till Union Square, så det är ett mycket bra läge på det hotellet också. Jag tycker personligen att det är lugnare (och lite mindre risk för att bli rånad etc.) ute i finansdistriktet, men är du inne på hotellet spelar det mindre roll. Ju närmare Market Street man kommer, desto brokigare skara människor cirkulerar på gatorna.

Jag hade valt Financial District, eftersom Parc 55 inte är nämnvärt renoverad sedan tidigare ägare.
 
Toppen