Senaste nytt

Förslag på hotell vid Art Deco District eller Ocean Drive vid Miami Beach

flapps

Medlem
Hej

Jag och frun skall resa till New York i Juni och vi tänkte dra ner ett par dagar till Miami. Har då ingen koll på var man skall bo, men vi tänkte runt art deco district eller ocean drive kanske? Skulle bli fantastiskt glad om det är någon som varit där som kunde ge lite förslag. Ett stort tack på förhand....

/flapps
 
Vi åker till Chicago imorgon för att sen avsluta resan i Miami Beach.
Vi bokade ett hotell som heter Grand Beach Hotel som verkade väldigt nice och inte så jättedyrt.
Jag kan rapportera om hur det var när vi är tillbaka.
 

flapps

Medlem
Vi åker till Chicago imorgon för att sen avsluta resan i Miami Beach.
Vi bokade ett hotell som heter Grand Beach Hotel som verkade väldigt nice och inte så jättedyrt.
Jag kan rapportera om hur det var när vi är tillbaka.

Ser riktigt trevligt ut :D Priset var ju helt ok och hotellet är ju hyfsat nybyggt 2009. Du får gärna berätta hur det var-
Tack för tipset .

/flapps
 

segra

Medlem
Doubbletree Surfcomber är bra. Har du gold status på Hilton ingår dessutom frukost. Läget är riktigt bra.
 

ARN-MIA

Medlem
Hej

Tänkte runt sisådär 2000-2500 SEK kanske. Bil kommer jag definitivt att hyra där.

/flapps

På den summan kommer du en bra bit så jag tar bara upp hotell som ligger på Miami Beach. Skulle du dock känna att du vill dra ned kostnaden för boendet så ska du ta ett hotell som ligger vid Ft Lauderdale Beach. 20 minuter bort med bil från Miami Beach och mycket trevligare område. Närmare till shopping malls och övriga aktiviteter.

Miami Beach:
The Betsy Hotel 2000 kr natten (Bra restaurang i byggnaden, hotellet öppnade 2009)
The Angler's Boutique Resort 1800 kr natten (Bra läge och populärt hotell som öppnade 2008)
The National Hotel 2000 kr natten (Hotell som har några år på nacken, men läget polen och närheten till stranden är optimal)

Man ska komma ihåg att det finns en anledning till varför alla rum på Miami Beach är små, dåligt isolerade och inte så många. Staden ställer hårda krav på att man inte får göra något speciellt med byggnaderna då detta är Art Deco området.

Om man inte vill riskera att hamna på ett part party hotell så skulle jag välja Ft Lauderdale Beach där de stora kedjorna håller till. Nya hotell med stora rum och väl isolerade rum.

Undvik Clevlander och Surfcomber då dessa hotellen ingår i MTV summer break. Eller undvik alla boutique hotell då de fylls med college studenter under sommaren.

Hade jag haft 4 dagar i Miami så hade jag tagit en natt på Miami Beach och sen resterande i Ft Lauderdale. :)
 
Toppen