Senaste nytt

Hjälp med att välja film ombord?

Morgan

Medlem
Jag vet inte hur ni är, men när jag kollar på film ombord så brukar det bli då här:

Bläddrar igenom utbudet. Hittar lite titlar jag känner igen. Börjar se Taxi Driver som jag sett femtioelva gånger. Efter halva tröttnar jag. Byter till ny dålig Hollywoodfilm jag sett affischer för. Sen två Simpsonssvsnitt jag redan sett.

Men ibland har man tur, tex hittade jag fantastiska japanska Departed ombord för några år sedan.

Utbudet nuförtiden är ju ofta väldigt brett men tycker menyerna är svåra. Idealiskt skulle jag vilja få ut IMDB-betyg på alla filmer innan resan, så kunde jag kolla upp om några med höga betyg verkar intressanta. Då kanske jag hittar en indisk Fucking Åmål, en tysk Magnolia eller en koreansk Requiem for a dream och slipper Simpsons.

Hur gör ni? Finns det kanske script gjorda för att lösa mitt problem? :)
 

johansch

Medlem
Jag brukar kolla på icke-engelskspråkiga filmer när jag flyger. Har noterat att de filmerna tenderar (inte alltid men ofta) att väljas utifrån kvalitet snarare än popularitet. Dessutom kan det vara ganska svårt att hitta textade versioner av dem på marken som konsument, så varför inte passa på?
 
Last edited:

Morgan

Medlem
Jag brukar kolla på icke-engelskspråkiga filmer när jag flyger. Har noterat att de filmerna tenderas (inte alltid men ofta) att väljas utifrån kvalitet snarare än popularitet. Dessutom kan det vara ganska svårt att hitta textade versioner av dem på marken som konsument, så varför inte passa på?

Håller med, men med tex indiska eller kinesiska filmer tycker jag att det till 75% är Stefan och Christer som går hem hos asiatiska gruppresenärer och till 25% kvalité, men svårt att avgöra vilka som är vilka baserat bara på en bild och någon rad beskrivning. Hamnar du inte ofta i riktigt usla filmer där igenkänningshumorn är på fel sida Uralbergen?
 

RickardG

Medlem
Jag har gett upp helt och hållet. Fyller min iPad med filmer jag verkligen vill se istället. Enda problemet är att den blir svårplacerad under tiden maten serveras...
 
Toppen