Senaste nytt

Baggage, trasigt. Vad gäller.

megaman

Medlem
Baggaget blev försenat och blev hemkörd med taxi.

Baggaget var blött och det hade kommit in nån dricka eller så som runnit igenom.

Datorn börjar bete sig konstigt, men jag kör på.

Batteriet dåligt.

Reparationsfirma säger att moderkortet behöver bytas ut, kostar 9000kr

SAS skickar mig fram och tillbaka till olika, och sista säger "det har gått 10 dagar, 7 dagar är max", du får ingenting.

Ska jag acceptera detta?
 

Mike@GOT

Medlem
  • Efter att anmälningstiden gått ut (7 dagar på de flesta bolag), är loppet kört
  • Notera: vissa bolag tillåter inte att du gör en anmälan om skadat bagage efter att du har gått ut ur ankomsthallen ("vem som helst kan ju åka hem och kasta väskan från tredje våningen")
  • Du får aldrig ersättning för elektronik, porslin/glas, och andra ömtåliga saker som du har checkat in såvida du inte har specialförsäkrat ditt bagage
Sorry!
 

megaman

Medlem
Hemförsäkring + Amexförsäkring löser det dock

Plus frågan är om det finns Goodwill för dom att lösa det (är ju ändå deras fel)

Plus frågan är om det juridiskt håller att snacka om 7 dagar när felet inte upptäcktes innan
 

megaman

Medlem
Man kan ju tycka det, men det är ju absolut inte så i andra försäkringsärenden. Ett år är vanligt. Har annat i livet än att ligga på luren och fokusera på tidsfrister för försäkringar.
 

Mike@GOT

Medlem
Man kan ju tycka det, men det är ju absolut inte så i andra försäkringsärenden. Ett år är vanligt. Har annat i livet än att ligga på luren och fokusera på tidsfrister för försäkringar.

Tja, det beror ju på vad det är för ärende... Om du behöver mer än sju dagar på dig att upptäcka och anmäla en skada kan jag inte se hur det skulle kunna vara försäkringsbolagets problem. För varje dag som går efter tidpunkten som du menar att skadan har uppkommit så ökar ju sannolikheten att försäkringsbolaget kommer att påstå att skadan har orsakats i ett annat sammanhang.
 
Ha aldrig värdesaker i incheckat baggage, och om du måste ha det så packa det väl. Sen undrar man vad det är för vätska som gjort hela din väska blöt?
 
Toppen