Senaste nytt

"I only fly first class" Bokningsagent

felixduva

Medlem
Är det någon som har bokat biljetter via I Only Fly First Class - Discounted First Class Airfare

De har onekligen bra deals och lovar 40-70% lägre priser än vad flygbolagen erbjuder men funkar verkligen detta? Man tjänar tydligen inte några miles på dessa biljetter.

"We are able to provide you significant cost reductions on your first/business class flight by procuring your ticket through use of air mile reward programs. IOFFC has a significant coffer of air miles credits throughout the most popular air miles rewards programs including"
 

Jonas C

Medlem
Man betalar pengar för bonusresor bokade med någon annans poäng. Är skeptisk till detta då det är otillåtet att sälja poängresor enligt de flesta flygbolags medlemsvillkor, så risken finns ju alltid att det blir avbokat.
 
400USD för avbokning, 300USD per sträcka i ombokning..... Jo man vet ju vart dom tjänar sina pengar.

De här är en bra affärsidé men tror inte att jag kommer använda dom...
 

agehall

Medlem
Jo, det känns som det. Jag skulle nog rekommendera att man inte använder en sådan här tjänst då i princip alla program förbjuder denna typ av verksamhet. Mao kan konsekvenserna bli tråkiga ifall man har otur.
 

felixduva

Medlem
Tack för svar. Då stämde mina aningar.
Skickade ändå iväg en bokningsförfrågan igår ARN-BKK 9dec-4mars business class och fick føljande svar:

Available Service Options ARN - BKK
1

Star Alliance | Oneworld Carriers | Business (RT)

US$2990

per pax



2

Star Alliance | Oneworld Carriers | First (RT)

US$3990

per pax

Inklusive skatt. Inte alls 40-70% billigare snarare dyrare än de flesta bolag med undantag för Thai Airways som har ungefär samma pris i BC.
 

Voyageur

Medlem
Tack för svar. Då stämde mina aningar.
Skickade ändå iväg en bokningsförfrågan igår ARN-BKK 9dec-4mars business class och fick føljande svar:

Available Service Options ARN - BKK
1

Star Alliance | Oneworld Carriers | Business (RT)

US$2990

per pax



2

Star Alliance | Oneworld Carriers | First (RT)

US$3990

per pax

Inklusive skatt. Inte alls 40-70% billigare snarare dyrare än de flesta bolag med undantag för Thai Airways som har ungefär samma pris i BC.

Skulle tippa att angivna nedsatta priser inte finns att finna på populära rutter och säsongsbetonade. Dessutom som ovanstående sagt....i någon mån olagligt eller mot reglerna.
 
Toppen