Senaste nytt

Julmarknad

trekker

Medlem
Nu borjar vi ju narma oss julen och det betyder ju julmarknad. Var finns europas basta julmarknad(er)? Sitter har och funderar om man kanske skulle boka en resa till nagon. Har i Manchester ar den mycket bra, tyvarr kan jag inte flyga till den utan det blir sparvagn. Som miles torstande BC resenar sa blir ju darfor just denna marknad lite trakig.

Forslag?
 

fcx

Medlem
Julmarknader gör sig bäst i Tyskland. Varje stad med självaktning har flera.

Berlin är klassiskt, något man bör ha sett en gång i livet (Alexanderplatz och Potsdamer Platz).

Hamburg är också fint. Finns en alternativ julmarknad vid S:t Pauli, om man inte tar familjen med sig.
 

trekker

Medlem
Julmarknader gör sig bäst i Tyskland. Varje stad med självaktning har flera.

Berlin är klassiskt, något man bör ha sett en gång i livet (Alexanderplatz och Potsdamer Platz).

Hamburg är också fint. Finns en alternativ julmarknad vid S:t Pauli, om man inte tar familjen med sig.
Kan tanka mig att det ar just tyskland som har dom basta, de basta bitarna av marknaden har i Manchester ar just de tyska ol och bratwurststanden. Berlin later ju inte dumt, tors man aka pa "business" ett par dagar utan familj eller funkar den pa helgen med fru och barn ocksa?
 

pycko

Medlem
Vi var i Berlin i fjor, riktigt trevligt med en mängd olika marknader utspridda över hela stan. Det är enkelt att ta sig runt, vi köpte ett 3-dagars kort som gällde tåg och buss, hur smidigt som helst.
 

Palazzi

Medlem
Innsbruck, Strasbourg o Lübeck säger jag. I Sverige får jag ändå ge förstaplatsen till Lisebergs julmarknad. Höjer ett varningens finger för julmarknaden i Budapest, den var väldigt mycket mindre än iaf jag förväntat mig.
 

ARNBER

Medlem
Dresden, Nürnberg, Hamburg, Quedlinburg, Aue, Sophienstrasse i Berlin. skicka pm Ellery posta här om du vill ha mer info!
 

trekker

Medlem
Innsbruck, Strasbourg o Lübeck säger jag. I Sverige får jag ändå ge förstaplatsen till Lisebergs julmarknad. Höjer ett varningens finger för julmarknaden i Budapest, den var väldigt mycket mindre än iaf jag förväntat mig.
Liseberg, det later ju inte alls tokigt. Vad har dom dar?
 

Stockholmer

Medlem
Här i Tyskland är julmarknaden i Dresden som generellt anses vara den bästa. Goolga efter bilder, den är påkostad och mäktig. Vill man besöka en alternativ julmarknad här i Tyskland så skulle jag säga den på Reeperbahn här i Hamburg. Bortsett från julbodarna med de traditionella julsakerna så fanns det även en avskild bod modell större med live stripshow varje timme med både män och kvinnor på scenen. Hela julmarknaden har gratis inträde.
 
Toppen