Senaste nytt

EgyptAir och OptionTown

Ser på optiontowns hemsida att det går att välja EgyptAir. Kan dock inte hitta något på EgyptAirs hemsida och om jag googlar så kan jag inte heller hitta någon information. Kan bero på att jag är sämst eller lat. Men frågan kvarstår: Vad erbjuder optiontown på EgyptAirs flygningar?
 

E.K

Medlem
Drog i väg ett mail till Optiontown och undrade om samma sak, svaret var generellt och svepande men trots allt genomförbar.
EgyptAir flyger vidare från Bangkok till Jakarta och Kuala Lumpur.
Har lekt lite med tanken att åka med dom till Jakarta. Priset för en ToR är strax över 200US$ i ekonomi.

I ovanstående fall vill det mycket till om man blir nekad en uppgradering eftersom planen är i stort sett tomma på dom sträckorna!!

Chansen borde vara stor för övriga sträckor också eftersom ingen verkar känna till denna möjlighet samt att det aldrig är fullt i Business.
Började själv flyga med EgyptAir innan revolutionen, då var planen fullsmockade men inte en enda gång efter det, senast Januari 2015.
 

agehall

Medlem
Jag skulle hålla mig så långt borta från Egypt Air som möjligt. Jag har testat dem en gång på lounghaul och det blev första och sista gången om man säger så.
 

E.K

Medlem
Håller med när det gällde deras gamla business som motsvarar vad SAS Plus har i dagsläget på longhaul.
När dom fick nya plan så gick dom ju faktiskt om SAS ett litet tag, beträffande sätena "full flat"
Sen är ju servicen lite si och så, men får man biljetten nästan gratis så ska man inte kräva så mycket heller.

Är man intresserad av eländet innan nya planen togs i bruk så finns det ett reportage om Första Klass.
Egypt Air First Class Review by Sam Chui
 
Drog i väg ett mail till Optiontown och undrade om samma sak, svaret var generellt och svepande men trots allt genomförbar.
EgyptAir flyger vidare från Bangkok till Jakarta och Kuala Lumpur.
Har lekt lite med tanken att åka med dom till Jakarta. Priset för en ToR är strax över 200US$ i ekonomi.

I ovanstående fall vill det mycket till om man blir nekad en uppgradering eftersom planen är i stort sett tomma på dom sträckorna!!

Chansen borde vara stor för övriga sträckor också eftersom ingen verkar känna till denna möjlighet samt att det aldrig är fullt i Business.
Började själv flyga med EgyptAir innan revolutionen, då var planen fullsmockade men inte en enda gång efter det, senast Januari 2015.

Fick ungefär samma svar från optiontown på facebook, inget vad för slags uppgraderingar de erbjöd, utan mer "knappa in dit bokningsnummer och se"-svar.
 

Davvelavve

Medlem
Vågar man åka med EgyptAir i business med transfer i Kairo? Är det värt en liten omväg mot ekonomi hos Lufthansa?

Deras nya A320NEO ser ju hyffsat fräsch ut faktiskt.
 
Toppen