Senaste nytt

Fråga om Eurobonus Silver och kvalificeringsperiod?

Artur

Medlem
Hej!

Jag är idag Eurobonus Member(inte lätt att va student;)), kommer däremot kunna nå Silver under min kvalificeringsperiod som är 1 mars 2015 till 29 feb 2016 genom 10 segments med SAS. Sista resan sker den 28 feb 2016, endast en dag från slutet på min period. Min erfarenhet säger att det oftast tar några dagar innan en resa registreras hos Eurobonus. Om denna sista resa skulle registreras efter min kvalificeringsperiod, kommer det leda till att mitt Silver uteblir, eller registreras den på förra perioden och kvalificerar mig därmed för Silver?

MVH
 

Holloman

Medlem
Även om du inte ser den på ditt konto förrän i mars så kommer den registreras på 28 feb och tillhöra din föregående period.
 

flum

Medlem
Du kommer att få den registrerad det på det datum flygningen genomförs så du kan räkna det till din kvalificering.
 

FFlash

Medlem
Vill inte starta en ny diskussion, så tänkte fortsätta här då rubriken passar in ganska bra.

Nyss överförde poäng från frugans konto och såg att hon är kvar som Silver, även om hon borde ha tappat sin status hon fick av mig som "skänkt Silver" för nästan 2 år sedan. Hon har knappast flugit 1-2 gånger, så det verkar som SAS har förlängt hennes konto med "sad/soft" landning. Bara tacka för!
 

Canadien

Medlem
Det bli giltigt "nästan" två år om hon tilldelas silvret precis i början på hennes period. Då gäller silvret den perioden plus nästkommande.
 

Tonton

Medlem
Passar också på med lite OT här.

Om jag har gett iväg ett silver precis innan min kvalificeringsperiod tog slut (30 september) till person X, och X har kvalificeringsperiod som bryter 31 Dec, hur länge gäller X silver i så fall?
 

flum

Medlem
Passar också på med lite OT här.

Om jag har gett iväg ett silver precis innan min kvalificeringsperiod tog slut (30 september) till person X, och X har kvalificeringsperiod som bryter 31 Dec, hur länge gäller X silver i så fall?
om vi antar att året för gåvan var 2015 så har X silverstatus till 31 mars 2017.
 

flum

Medlem
Är det samma för guld med sas??
ja, den som får status får det nuvarande period, samt nästa. Sedan finns det ju en tremånaders graceperiod. Om mottagaren får status första dagen i sin kvalificeringsperiod gäller denna i två år och tre månader (minus en dag).
 
Toppen