Senaste nytt

Tips på saker att göra i Köpenhamn i mellandagarna

jerixon

Medlem
Hej,

Funderar på att åka till Köpenhamn i mellandagarna (29e-31e dec) för lite avkoppling.
Tips på saker att göra och events under dessa dagar uppskattas.

Har affärer och krogar osv öppet som vanligt? Är Carlsbergbryggeriet värt ett besök eller något annat microbryggeri?

Tack på förhand!
// Johan
 
Last edited:

Agö

Medlem
Du menar december, eller hur? Det mesta ska vara öppet men det är klart att det finns restauranger som passar på att ta lite julledigt och öppnar igen i januari.

Jag tycker att Carlsberg är en ganska bra upplevelse, i synnerhet muséet. Väl i klass med Guiness i Dublin.

Annars tycker jag att Tivolis julmarknad är trevlig om än (alltför) välbesökt. Ät lunch på Nimbs terrasse mitt i parken.

Och glöm inte att käka en flaeskestegssandwich på Grisen. Sannolikheten att @Christian R är på plats är hög.

Öl kan du dricka på Taphouse (har du tur kan du träffa mig där, bor runt knuten), Kölsters Tolv Haner eller som alla andra på Mikkeller. Borde vara öppna under mellandagarna. Drinkar på Salon 39.

En matupplevelse som jag ännu inte hunnit testa men som står på min lista är hyggligt nya Alchemist. Se om det finns bord.

Se också till att trängas med folk i Torvehallerne!
 

jerixon

Medlem
Ja det blev lite fel där... tack för bra tips! Har varit på middag under sommaren på Nimb och hade en riktigt bra upplevelse i deras trädgård.
Taphouse låter mycket trevligt :)
 

ahh

Medlem
För en lite stökigare, men mkt god, lunch - åk till Papiröen där Streetfood Copenhagen finns. Bra!
 

Ricci

Medlem
Var i byn förra lördagen och hade trevligt......
Torvehallerne var trevligt men ......mycket folk......
En trevlig vinbar som vi var på är Bibendum Velkommen
Sedan åt vi på Höst som jag INTE kan rekommendera......Cofoco
Drog sedan på nattklubben BAR O
 

jerixon

Medlem
Något öppet i Köpenhamn idag? Ska jobba där imorrn men anländer lite tidigt med tjejen o har lite tid att döda!
Hon gillar öl :D
 
Toppen