Senaste nytt

Fiskrestaurang i Göteborg

ahh

Medlem
De klassiska fiskrestaurangerna i Göteborg ligger inte vid Svenska mässan, ex. Fiskekrogen, Sjöbaren osv. Gothia Towers som serverar en numera klassisk räkmacka (och ger Eurbonuspoäng på köpet) kanske dock kan lyckas kvala in som fiskrestaurang? =)
 

Johanna

Medlem
Jag har förstått att området inte kryllar av de bästa fiskrestaurangerna. Ser när jag kollar att jag måste ta mig till Göteborg någongång och uppleva skaldjuren annat än när jag är på mässa. Problemet med det är bland annat att vi är 10 personer som ska äta middag. Det är en annan utmaning.
 

olo

Medlem
Även jag hade nog i första hand valt Fiskekrogen, men den ligger som sagt en bit bort.

Däremot har Sjöbaren nuförtiden även en restaurang i Lorensberg, utöver originalet i Haga. Dit tar det nog bara 10 min att gå från mässan. Det ligger mellan Korsvägen och Avenyn.
 

Agö

Medlem
Även jag hade nog i första hand valt Fiskekrogen, men den ligger som sagt en bit bort.
Mätte upp avståndet. 2,2 km för att äta gott.

upload_2015-10-30_17-39-14.png
 

Nilann

Medlem
Eller spårvagn 25 minuter (taxi 10-15 minuter) till Sjömagasinet, en restaurang som verkligen är värd ett besök. Fantastisk mat, genuin miljö och en härlig utsikt. Helt klart min favorit!
 
Toppen