Senaste nytt

Restaurangtips i Sofia, Bulgarien

Om NI väljer bor på Sofia Hotel Balkan ( innan Sheraton ) så erbjuder dom väldigt god mat.
Området runt Radisson Sofia , kan NI finna restauranger som erbjuder billig och god mat
Där finns gott om restauranger i centrala SOFIA , så det är lätt att även i denna stad kunna njuta av god mat och dryck
 

Hasse E

Medlem
Om ni gillar indiskt så missa inte Saffron, fantastiskt gott och oerhört billigt. Åtminstone för c:a 1 år sedan.
 

Hasse E

Medlem
Italienskt så finns det en restaurang som heter, tror jag, Il Vaggio eller något sådant. Mycket bra och billigt!
 

olo

Medlem
Jag var på Manastirska Magernitsa, och maten var typsikt bulgarisk och vällagad. Menyn var enorm, vilket sällan brukar vara ett bra tecken, men här hanterade de det.
Det är inte hit du går om du vill uppleva fine dining enligt den franska skolan, men vill du ha vällagad mat från regionen och få äta och uppleva något annat hemma är det klart värt ett besök.

Jag gick dit på tips från Lonely planet: Manastirska Magernitsa - Lonely Planet
This traditional mehana (tavern) is among the best places in Sofia to sample authentic Bulgarian cuisine. The enormous menu features recipes collected from monasteries across the country, with dishes such as ‘drunken rabbit’ stewed in wine as well as salads, fish, pork and game options. Portions are generous and service attentive
 

jerixon

Medlem
@Agö vad blev det för restauranger sen?
Jag ska nämligen dit en weekend i höst med tjejen och tänkte boka ett par bra restauranger.
Är det någon annan som kan fylla på med ytterligare tips än de här ovan så tar jag gärna emot dem :)

MVH,
Johan
 

Rickard_O

Medlem
Bokade precis in en liten tripp till Sofia under midsommarhelgen, någon som har något nytt att tillföra med tips hade det varit guld!
@jerixon Hittade du några bra ställen?
 

richard87

Medlem
Var i Sofia för ett par år sedan och minns det här stället. Вино бар Вино & Тапас, Wine & Tappas, Център

Inget fancy men en liten familjerestaurang där ägarna själva serverar, en bit utanför turistgatorna. Bra lokala viner och fantastisk mat. Tapas med bulgarisk/italienskt tvist (bättre än det kanske låter). Se till att få sitta under bar himmel på balkongen på innergården bara, det var halva upplevelsen. Det finns få platser så en helg bör man nog boka bord.
 
Toppen