Senaste nytt

Gåvor till stamgäster i hotellkedjor

Efter att ha läst Scandic, Danisco och Praktikertjänst... tänkte jag att det kunde vara kul med en tråd där vi samlar vår kunskap om vad man får som stamgäst på de olika hotellkedjorna. Vi vet ju redan att Scandic kan upplevas som småsnåla, medan Choice verkar vara lite bättre.

Fyll på med info och glad påsk!


Edit: stavfel...
 

rvarttinen

Medlem
SPG ska nu ha en 'gåva' till en vid incheckning. Detta enligt deras senaste utskick. Verkar osm om det innebär, tex. gratis internetanslutming, gratis frukost, etc.
Alltså, om du är stamgäst; SPG Gold eller SPG Platinum.
 

Malu

Medlem
Vid mitt första boende på Hilton Malmö efter att ha blivit goldmedlem i HHonors blev jag tyvärr inte uppgraderad till bättre rum, men det fanns ett trevligt arrangemang på bordet bredvid sängen med välkomstbrev och tre små tallrikar med kaka/kex, chokladbit och frukt. Dessutom en liten flaska äppelmust bredvid. Helt OK.
 

ski

Medlem
Top Floor på Scandic sedan 5 år. Det skall vara en välkomstgåva på rummet. Denna varierar: godis, en läkerolask, kaffe+kaka voucher, vattenvoucher (för att låna en av Scandics vattenflaskor), vitaminer+näsdukar. Senaste gångerna har det varit en Sudokobok. Lite småsnålt men ändå lite kul att se vad som finns, om de inte glömt det vilket händer. Bästa gåvan var när jag bodde med min fru på Sjöfartshotellet under en helg. Då ställde man in en stor fruktkorg med några vinflaskor i :) Sedan ger Scandic en restaurangkupong om 150 kr. Blir nästan alltid uppgraderad till bättre rum.
 

forastero

Medlem
Som Ricamedlem (vanlig dödlig basmedlem) fick jag välja mellan godis och nåt annat (minns faktiskt inte) när jag checkade in på Rica Malmö för några månader sedan. Det var såna halvstora Toblerone-bitar bland annat. Har dock inte varit med om det på nåt annat Ricahotell, och jag vet inte om det var tillfälligt eller om de alltid bjuder på något på just det hotellet.
 
Brukar bli antingen en tallrik med frukt eller en påse godis och en flaska vatten när jag bor på Radisson som Gold Elite med Club Carlson.
 

Concorde

Founding Member
Intercontinental Ambassador brukar vara: en flaska rödvin, frukt samt ett par flaskor mineralvatten. Beror självklart på vilket IC det är också.
 

Ron Santo

Medlem
Bodde på Sofitel Heatrow för någon vecka sedan, fick som platinum, uppgradering av rum, vatten ,frukt, gratis internet och en styck gratis drink.
 
Jag brukar alltid ha en frukostkorg och godis på rummet när jag kommer.... Trodde ganska länge alla fick det på SPG men det verkar inte riktigt vara så

(har över 1000nätter)....
 
Toppen