Senaste nytt

Turkish frequent flyer nummer i SAS bokning

Rami

Medlem
Hej

Jag är Turkish gold elite och åker SAS för första gången på flera år. När jag reggar mitt TK nummer så uppfattar SAS den som TK Basic. Är detta normalt?
Ändras statusen sedan till *Gold på boardingpasset?
 

PYRZ

Medlem
Det borde det göra. Har varit så för mig iaf. Du kan ju som sagt alltid säga till i incheckningsdisken så att det blir rätt.
 

Juraj

Medlem
Flög SAS som TK Elite flera gånger, aldrig några problem med status på boardingkortet. Det kan vara så att statusen inte kollas upp direkt när man fyller i FF-numret, men det borde kollas upp när du checkar in.
 

Gotlander

Medlem
Mitt TK Elite går också in som basic i SAS app. Ringde till SAS kundtjänst och fick svaret att eftersom det inte är vårt FF program får du vända dig till dem med den här frågan.
 

Jonas C

Medlem
Min TK status dök inte upp förra veckan när jag flög på EuroBonus biljett, trots att jag bad dem lägga in kortet i bokningen. Inga problem att komma in i lounger genom att dra kortet i receptionen.
 

karho

Medlem
Jag har haft samma problem flera gånger. Det har vid några tillfällen löst sig genom att bara ange siffrorna i numret när man bokar/checkar in. Alltså om man anger TKxxxxxxx registreras kortet, men bara som TK Basic. Om man däremot bara anger xxxxxxxx mappas det korrekt som TK*G. (Men som sagt, inte alla gånger det funkat)

Tilägg: Även lounge och incheckningsdisk har haft problem med detta, de har manuellt fått lägga in att det är ett guldkort. Jag har alltså gett dem det fysiska kortet, de har försökt knappa in, det mappas då som TK*Basic, de utbrister "Va konstigt...", varpå de får manuallt ändra till TK*G på nåt sätt.
 

mash

Medlem
Jag har också samma bekymmer, det är lite lustigt eftersom jag alltid fyller i det på exakt samma sätt när jag bokar, så det kanske har att göra med när systemet ska slå upp statusen från TK. Är väl ca 50% av flighterna som det syns som TK*B istället för TK*G.
 
Toppen