Senaste nytt

Måste man vara medlem i British Airways Executive Club/AAdvantage under /efter resa?

Jaws

Medlem
Jag är mitt i resa med BA/Quantas samt Air New Zealand men vi har inget konto på one world.
Måste jag snarast starta ett konto eller kan jag göra det i lugn och ro när jag har kommit hem och efterregistrera?
Bör jag lägga "poängen" på BAEC eller AAdvantage?

Tacksam för tips, tålamod och råd
MVH/Jaws
 

nota bene

Medlem
Det är olika regler för alla program. Allt från att du måste vara medlem då du flyger till att det går att efterregistrera i upp till 6 månader.

Sitter på telefonen så har svårt att söka, men är 99% säker att BA tillåter efterregistrering i minst en månad.
 

Claes L

Medlem
BAEC sager så här:

14.10. Avios points and Tier Points which are not tracked automatically at the time of travel may be credited later at British Airways' discretion. Members may claim Avios points and Tier Points after completion of their travel either online at ba.com or if required by submitting the retained segment of the boarding pass and passenger receipts provided that the Member was enrolled in the Executive Club at the time of travel and the claim is made, within 6 months of the date of travel or the relevant transaction. A new Member may claim Avios points and Tier Points for eligible British Airways flights taken up to 3 months prior to the commencement of their Membership
 

Jaws

Medlem
Tack för att ni tog er tid att hjälpa oss med våra bryderier! Nu känner vi oss lugnade med edra besked.

Mvh/Jaws och fru Jaws
 

agehall

Medlem
Jag skulle nog ändå rekommendera att bara öppna några konton hos olika bolag NU, så undviker man potentiellt strul.
 
Toppen