Senaste nytt

Fråga gällande lounge - Düsseldorf

Jollman

Medlem
Hej!

Är det någon som vet vilken terminal SAS flyger till/från när det gäller DUS (Düsseldorf)?

Tänkte nämligen använda lite gratisbesök med hjälp av Priority Pass-kortet, och undrar då om man kommer åt denna lounge när man flyger SAS på ett smidigt sätt?

Airport: Düsseldorf - International (DUS), International Terminal B
Lounge: HUGO JUNKERS LOUNGE

Tackar på förhand! :)
 

marbe166

Medlem
Hugo Junkers-loungen ligger vid B-gaterna och SAS verkar flyga från A-gaterna, så det blir en liten promenad. Det ser på kartorna ut som att det går att gå mellan A-gaterna och B-gaterna airside, så några problem ska det nog inte vara.
 

Jollman

Medlem
Får se om man gör helt fel nu som väcker liv i sin egen tråd med en annan fråga :rolleyes:

Har försökt sätta mig in i när vi kan bli av med väskorna, flyger hem 19:50 med SK2626. (Men kommer kanske vara vid flygplatsen runt 14:00).

Någon som vet när man kan kan tänkas bli av med bagaget vid incheckningen?
Finns det bagage drop? Och hur tidigt kan vi då droppa det där?
 

Perra

Medlem
Får se om man gör helt fel nu som väcker liv i sin egen tråd med en annan fråga :rolleyes:

Har försökt sätta mig in i när vi kan bli av med väskorna, flyger hem 19:50 med SK2626. (Men kommer kanske vara vid flygplatsen runt 14:00).

Någon som vet när man kan kan tänkas bli av med bagaget vid incheckningen?
Finns det bagage drop? Och hur tidigt kan vi då droppa det där?

Finns ingen bagagedrop för SAS mig veterligen och incheck brukar öppna 2 h innan avgång
 

Valley

Medlem
Får se om man gör helt fel nu som väcker liv i sin egen tråd med en annan fråga :rolleyes:

Har försökt sätta mig in i när vi kan bli av med väskorna, flyger hem 19:50 med SK2626. (Men kommer kanske vara vid flygplatsen runt 14:00).

Någon som vet när man kan kan tänkas bli av med bagaget vid incheckningen?
Finns det bagage drop? Och hur tidigt kan vi då droppa det där?

Prova och fråga snällt. Lyckades nyligen i Oslo när jag kom väldigt mycket för tidigt.
 

bnr

Medlem
Får se om man gör helt fel nu som väcker liv i sin egen tråd med en annan fråga :rolleyes:

Har försökt sätta mig in i när vi kan bli av med väskorna, flyger hem 19:50 med SK2626. (Men kommer kanske vara vid flygplatsen runt 14:00).

Någon som vet när man kan kan tänkas bli av med bagaget vid incheckningen?
Finns det bagage drop? Och hur tidigt kan vi då droppa det där?
Jag flög från DUS 30 september och jag kunde droppa väska vid check-in för "tidigare avgång", tror att det var OSL-avgången.
Det gick alldeles utmärkt att checka in och droppa väska. Vet inte exakt när jag kom till DUS men check-in för SK2626 hade inte börjat än, det bör ge en något grov bild av när jag ankom i alla fall.
 
Toppen