Senaste nytt

Problem att ge bort EuroBonusGold-kort

Aspire

Medlem
Hej,

Jag är sedan knappt ett dygn EBD. Nu vill jag ge bort ett EBG och försöker göra detta genom SAS hemsida i inloggat läge. När jag fyller i mottagarens EB-nr (mottagaren är idag EBS) och namn så får jag felmeddelande:

"Invalid card type, or you may not give a card of this type."

Supporten visste ingenting, men gissade på att det kanske kunde dröja någon dag innan det fungerar (pga att jag är ny EBD). Någon här som har liknande erfarenhet?
 

d99mlu

Medlem
Gav du bort ett silver medan du var guld under innevarande intjäningsperiod? I så fall kan du bara ge bort ett silver till innan nästa period.
 

ClaesJ

Medlem
Gav du bort ett silver medan du var guld under innevarande intjäningsperiod? I så fall kan du bara ge bort ett silver till innan nästa period.
Jag är rätt säker på att detta inte stämmer. Jag gav bort ett silver och kunde sedan ge bort ett guld under samma kvalificeringsperiod.
 

d99mlu

Medlem
Jag är rätt säker på att detta inte stämmer. Jag gav bort ett silver och kunde sedan ge bort ett guld under samma kvalificeringsperiod.
Aha, vill minnas att det var några trådar om det här med att ge bort antingen ett Guld eller två Silver när de lanserade Diamond, men antingen kan jag minnas fel eller så kan de ha ändrat något.
 

johhenrik

Medlem
Aha, vill minnas att det var några trådar om det här med att ge bort antingen ett Guld eller två Silver när de lanserade Diamond, men antingen kan jag minnas fel eller så kan de ha ändrat något.
Det har varit flera rapporter om det. De som sen lyckades hade ringt in och åtgärdat. Men online gick det inte för dem.

@ClaesJ funkade det online för dig utan inblandning av supporten?
 

DonM

Medlem
Jag gav bort ett silver som guld och var tvungen att ringa supporten för att få ge bort ett guld när jag blev diamond. Först blev det nobben, men efter att ha hänvisat till att andra hade fått göra det så utvisade de lite flexibilitet.

Ett annat problem jag har haft är när jag gav bort silverkortet så fungerade det inte. Visade sig att mottagaren (min son) inte hade re-aktiverat sitt medlemsskap efter att han fyllde 18 och blev myndig. Han fick först ordna detta och sedan gick det bra att ge bort kortet.
 

ClaesJ

Medlem
Det har varit flera rapporter om det. De som sen lyckades hade ringt in och åtgärdat. Men online gick det inte för dem.

@ClaesJ funkade det online för dig utan inblandning av supporten?
Ah, inte förvånande kanske när det gäller SAS och IT att det är problem. Jag gav bort ett silverkort i juni, sedan kvalade jag i september för EBD och gav bort ett guldkort utan problem och utan att behöva kontakta support. Nu under nya perioden (fr.o.m. oktober) ser jag ett nytt guldkort att ge bort i min profil (har inte gett bort detta ännu).
 
Toppen