Senaste nytt

Uteblivna poäng vid högre status?

Stefan62

Medlem
Jag är på väg mot en ny statusnivå i SAS Eurobonus och det tar ju några dagar innan alla system vet att man uppnått en ny nivå.

Vad händer om man t ex gör 10 resor innan alla system noterat att Du är på ny nivå?

Det kan ju vara så att den första flighten är den som lyfter Dig till en ny nivå på en biljett som omfattar exempelvis totalt 6 flighter.

Med största sannolikhet krediteras Du poäng för den lägre nivån, men regleras poängen i efterhand automatiskt, t ex Gold ger ju 25% mer intjäning, eller måste man kontakta SAS?
 

Walter

Medlem
Fungerade när jag blev EBG precis. Blev gold på kvällen dagen innna första flyget. Ebnummert gick inte in som guld på de första två bokningarna men på hemresan ytterligare ett dygn senare gick det fint. Oavsett prefix på boardingkort fick jag 25% extra när poängen registrerades.
 

NotRyan

Medlem
Du måste ha den nya nivån i systemet när poängen krediteras för att du ska få 25% automagiskt. Jag är osäker på om du kan få det genom att kontakta SAS i efterhand, men det KAN gå...

Tricket här är att retroregga flighterna, så att du ser att du kommit in på den nya nivån innan du retroreggar flighterna som du flugit efter du kommit in på nya nivån.......
 
Toppen