Senaste nytt

Vilken First skulle ni välja - Air France A380, Lufthansa A346, Swiss A343

Jag behöva lite hjälp! Ska resa till San Fransisco igen och har hittat First Class biljetter för cirka 38 000 kr vilket är ok för min del. Ett av valen är Air France First med A380. Detta val känns rejält lockande men.....

Fördelar som jag ser
* En produkt som jag inte testat
* En produkt som fått bra kritik

Nackdelar som jag ser
* Fokuserar mina resor så att jag får poäng inom *A eller Oneworld

Dom andra valen som jag ser är LH 380, LX 343 eller BA 380

Vad skulle ni valt!
 
  • Gilla
Reactions: Gus

flum

Medlem
LX i A343 har gamla F och det kan ju kännas lite trist. Har själv inte provat Air France nya F-produkt så förhoppningsvis kommer det någon erfaren räv som gjort det samt LH F i A380.
 

karho

Medlem
Back on topic, jag skulle säga Air France, om du har tid att njuta av faciliteterna på CDG. Aldrig testat själv, men vill gärna prova efter allt gott jag hört om dem.
 

Fedup

Medlem
Jag behöva lite hjälp! Ska resa till San Fransisco igen och har hittat First Class biljetter för cirka 38 000 kr vilket är ok för min del. Ett av valen är Air France First med A380. Detta val känns rejält lockande men.....

Fördelar som jag ser
* En produkt som jag inte testat
* En produkt som fått bra kritik

Nackdelar som jag ser
* Fokuserar mina resor så att jag får poäng inom *A eller Oneworld

Dom andra valen som jag ser är LH 380, LX 343 eller BA 380

Vad skulle ni valt!
Det är gamla F hos AF i A380 till San Francisco, så jag avråder dig från att välja AF och rekommenderar istället LH eller LX.
 

RickardG

Medlem
Lufthansa F i A380. Inte alls opersonligt tycker jag, speciellt om man sitter långt fram. Oerhört trevligt plan med rymliga toaletter och bra hårdvara i övrigt och FCL om man reser via Frankfurt.
 

palmen

Moderator
Lufthansa F i A380. Inte alls opersonligt tycker jag, speciellt om man sitter långt fram. Oerhört trevligt plan med rymliga toaletter och bra hårdvara i övrigt och FCL om man reser via Frankfurt.
Man kan även välja FCT i Frankfurt :)
Jag skulle valt Lufthansa på utresan och sen kanske testa Swiss på hemresan om det går att kombinera.
Air France skulle jag personligen bara se som ett alternativ om det är i nya produkten La Premiere (mycket baserat på att jag skulle behöva poängen till Star Alliance, men La Premiere skulle jag göra undantag för) Air France nya första klass - La Première "A Designer Suite" - BusinessClass.se
 
Toppen