Senaste nytt

Höjning av rewardkostnaden inom USA

Homer

Medlem
We’re going to be making a change to the Executive Club pricing structure for shorter reward flights originating or terminating within the United States of America.
From 2 February 2016, reward flights will start from 7,500 Avios, instead of 4,500 Avios, plus taxes, fees and carrier charges (“TFCs”) from $5.60 USD.

Only those reward flights that currently cost 4,500 Avios for a one way flight in Economy, 9,000 Avios for Business Class and 18,000 Avios for First Class plus TFCs will increase; to 7,500 Avios, 15,000 Avios and 30,000 Avios plus TFCs respectively. All other Avios reward flight pricing will remain the same as it is today.
 

nota bene

Medlem
Jippie!

Då vet man att det blir att kreditera AA nästa år istället.

Tur att man bränner en del Avios i Asien också...

edit: Dessutom extremt underligt att gå ut med ett stort email om en betydande försämring; de brukar ju baka in stora försämringar med marginella förbättringar och sedan kalla det för "marknasanpassning baserad på feedback från våra kunder" eller liknande.
 

seat56f

Medlem
Bah, 4500 avios för korta enkelhopp var ju den bästa potentiella användningen jag skulle kunna ha av de få avios jag drar in. Synd.
 

Homer

Medlem
Som jämförelse kostar Boston till New York 12,500 American Airlines miles + avgift på $75 om det är mindre än 21 dagar innan avgång.
 

Senator

Moderator
7 500 är fortfarande ett bra värde för de korta resorna när alternativen ligger på $500 som jag har haft som alternativ. Dessa 4 500 kändes i bland som "too good to be true". Men försämringar är aldrig kul.
 

Paby

Medlem
Med facit i hand känns det märkligt att man för bara 18 månader sen satt och haussade BAEC här med goda erfarenheter på alla möjliga vis. Pladask...
 

gdaily

Medlem
Med facit i hand känns det märkligt att man för bara 18 månader sen satt och haussade BAEC här med goda erfarenheter på alla möjliga vis. Pladask...
+1 på den
Sa för övrigt upp mitt BA Visakort i dag, efter att ha försökt i några dagar men haft strul med telefonen
 
Toppen