Senaste nytt

Fel födelseår på biljett med United

Xilan

Medlem
Bokade för ett par timmar sedan biljetter till en inrikes USA-resa med United.
Jag insåg att jag skrivit fel födelseår på min frus biljett. Biljetten är inte möjlig att ändra på något sätt vad jag kan se.
Vad tror ni? Ska jag låtsas som ingenting och hoppas att det slinker igenom, eller höra av mig och förklara misstaget? Visar man pass vid resa inrikes i USA?

Det kan tilläggas att vi är en familj på två vuxna, ett barn och en infant som reser på samma bokning.
 

Dr. Miles

Expert
Kan man det på United-bokningar?
Hittar bara skrämselinfo om att bokningen inte kan ändras eller avbokas överhuvudtaget.
Här finns det info om 24 timmars full återbetalnings policy.

Offer | United Airlines

United skrev:
Terms and conditions
  • Applies to tickets booked at united.com or with the United Customer Contact Center.
  • The 24-hour timeframe begins at the time your ticket is purchased.
  • Requests for refunds will be credited back in the original form of payment, with the exception of purchases made with a United Gift Certificate, which will be credited back in the form of electronic travel certificates.
  • Group tickets and tickets purchased using Western Union, cash or e-certificates are excluded.
  • Reservations that are being held but have not yet been purchased are excluded.
  • Any FareLockSM fees paid to hold a reservation will not be refunded.

Observera att United kör avbokning och återbetalning i två separata processer.
Jag avbokade biljetten inom 24 timmar men jag fick inte tillbaka pengarna inom en vecka därför ringde jag till deras kundtjänst.
Kundtjänsten sa att jag måste fylla i Refund form online för att få pengarna tillbaka.

Det här är formulär för återbetalning.

Ticket Refund Request, Status, Services and Policy | United Airlines
 

Farebasis

Medlem
Som någon annan skrev så syns födelsedatum inte i namnfältet, däremot lägger alla Amerikanska bolag (och flygbolag som flyger in/via över usa) in något som kallas för secure flight. Detta är ett krav från amerikanska myndigheter, den ska innehålla fullständigt namn, kön och födelsedatum. Denna information går att ändra (iaf i Amadeus) så ring United så fixar de till detta :)
 
Toppen