Senaste nytt

Frågor inför 6h på en United 737-900 & 737-800

Brandten

Medlem
Bokade en liten tripp till Las Vegas (i ekonomiklass hela vägen) och såg att biten mellan EWR-LAS flygs av United 737-900. Så, nu till frågorna.

1) Hur är det att sitta 6h på en 737?
2) Är det värt 89USD för uppgradering till Premium Economy?
3) Verkar inte finnas IFE ombord? men SeatGuru skriver att det finns ström vid stolen så en iPad med laddare kanske inte är fel alltså.
4) Ni som flugit ut från EWR förut, vilken sida är oftast bäst att sitta på (ska boka plats nu) för att se så mycket som möjligt?
5) Ni som flugit in till LAS förut, vilken sida är oftast bäst att sitta på (ska boka plats nu) för att se så mycket som möjligt?
 
Last edited:
Flög 5,5 h med UA i en 737 från EWR till Bogota. Aldrig varit så glad för mina sömnpiller. Värsta flighten ever. Finns inget att äta ombord så passa på innan.
 

Brandten

Medlem
Haha jag läste din rapport och det verkar ju inte så lovanda... man kanske skulle tagit DY direktflyg som frugan påpekade (trots att den var 2000kr dyrare innan jag ens betalat bagage, mat och kortavgifter).
 

SNIFF

Medlem
Skaffa United-appen direkt. Den är jättebra och visar precis allt som är värt att se om sin resa.

1. Riktigt jävligt om du åker eco.
2. Du kan nog avgöra om det är värt genom att kolla i appen vad som ingår i premium eco.
3. Det finns även ström i alla F-säten och två uttag per tre säten i eco. Det är ibland däremot riktigt krisigt med uppkopplingen så se till att du har något pre-loaded content för streaming kommer inte fungera så bra.
4. oklart.
5. Spelar nog ingen roll, jag har cirklat varje gång så man ser mycket väl alla attraktioner oavsett vilken sida man sitter på. Men jag skulle nog ta höger sida. Satt på vänster från SFO och hade god utsikt.
 
United är inte kända för någon bättre standard eller service, tyvärr. Jag har gjort några längre resor i nämnda 737. För det första så innebär premium ek ingen skillnad från ek mer än att du sitter längre fram i planet. Du får köpa allt och sätet innebär betydande "träsmak" under en 5-6h resa. Om möjligt så bokar du, alt uppgradera till business vilket trots allt är skillnad. Tyvärr är det oftast svårt då de flesta flygen är bokade till sista sätet. Antagligen är hela resonemanget exempel på ett klassiskt ilandsbekymmer, men oaktat vilket, bit ihop det behövs.
 

Brandten

Medlem
Ajaj.... Hade ju som alternativ att flyga OSL-LHR-LAS med BA. Jaja det blir nog bra.... När vi kommer fram. Uppgradering till business kostar 580USD per person.
 
Toppen