Senaste nytt

Förvaring av SIM-kort?

pierrea

Medlem
Jag kommer att resa en hel del till Vietnam, Thailand, Kambodja och Malaysia framöver. Räknar med att skaffa olika kontaktkort med data till mobilen som kan fyllas på vid behov.

Men hur tusan förvarar jag tre-fyra olika nanosim på bästa sätt? Något slags minneskortsfodral kanske? Hur gör ni andra?
 

agehall

Medlem
Jag kör med en ziplock-påse där jag även förvarar maniken som man öppnar SIM-kortshållaren på telefonen med.

Har funderat på att designa och skriva ut någon hållare, men inget har blivit bättre än den lösning jag har idag.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kommer att resa en hel del till Vietnam, Thailand, Kambodja och Malaysia framöver. Räknar med att skaffa olika kontaktkort med data till mobilen som kan fyllas på vid behov.

Men hur tusan förvarar jag tre-fyra olika nanosim på bästa sätt? Något slags minneskortsfodral kanske? Hur gör ni andra?
Jag har en plastficka i min plånbok som förvarar alla SIM kort jag har.

Annars kan man också köpa sån här fodral.
2 x Sim Card Holder Storage Case for 6 Nano Size Sim Cards iPhone Eject Pin | eBay
 

In_Sweden

Medlem
Jag brukar ha några stycken i myntfacket på plånboken, för det mesta. Jag tror inte att de tar någon egentlig skada av det, hade ett brittiskt som hade varit mer eller mindre konstant där, bland mynt under kanske 2 år, minus någon vecka här och helg där då jag var i UK. Det fungerade utan problem, sist jag använde det.

Sen så finns det risk att tappa dem om man rotar runt bland mynt i flera olika valutor när man står och ska betala, men det är en annan sak.
 
Toppen