Senaste nytt

Nordic Choice Club eller Choice Privileges?

Jonas H

Medlem
Med ett blandat resemönster, är det något av programmen Nordic Choice Club eller Choice Privileges som är att föredra framför det andra; d.v.s. ger någon form av förmåner i både Norden och övriga världen?
Det verkar som att man kan få (lite) poäng på vistelser utanför Norden med Nordic Choice Club, och vissa förmåner i Norden även med Choice Privileges men jag har inte lyckats hitta något konkret vad som är generiskt (om något). Om någon skulle sitta inne med erfarenhet skulle det vara greit att ta del av.
 

agehall

Medlem
I Norden bor jag på Choice och därför har jag Nordic Choice Club. Utomlands står Choice rätt lågt på min lista över hotell jag vill bo på så Choice Privileges har jag inte brytt mig om.

Jag hade fått uppfattningen att det var två helt olika kedjor med samma namn och att det inte gick att dela förmåner på något sätt. Men du säger alltså att det går numera? (Det har antagligen ändrats sedan jag sist tittade på det...)
 

olo

Medlem
Till Nordic Choice får du 750p/natt om du bor utanför Norden/Baltikum. Du får dock inga nights, som är viktigt för status.

På några Choice-hotell i Europa går det att bo för sina nordiska poäng. I övrigt vet jag inte om det finns så mycket att hämta.

Stordalen kör inte Nordic Choice som franchise utan har köpt rätten till varumärkena inom Choice för Norden/Baltikum.
 

mha321

Medlem
Är det poängen eller förmåner som är viktigt?

Personligen bor jag som @agehall i princip bara på choice i norden (och som tredjehandsval där). Men förmånerna är definitivt bättre på Nordic choice. Uppgradering (om det finns något att uppgradera till) och framförallt en ökande restaurangvoucher i norden. I vanliga choice programmet måste du upp på högsta nivån för att det egentligen ska bli något alls.

Är det frinätter som är det viktiga beror det antagligen på fördelningen av nätter mellan norden och icke-norden. Kan till och med vara så att det är bättre med tex hotels.com om det är jämn mix, eftersom de klassar dem lika.
 

Jonas H

Medlem
Det som står på programmet är en road trip i CA och AZ och då får det duga med enklare logi. Hittills har jag vad jag minns inte bott på på vare sig det ena eller andra (i närtid), och det verkar inte finnas några globala incitament för att ändra på det. Någon status lär jag alltså inte uppnå.
Eftersom det i alla fall verkar ge poäng så får nog bli det nordiska programmet i så fall. Då kan man ju toppa upp med Coop-poäng om det behövs.
 

agehall

Medlem
Då hade jag nog satsat på något annat än Choice faktiskt. Köp Radisson-aktier eller skaffa HHonors Gold istället.
 

Jonas H

Medlem
Då hade jag nog satsat på något annat än Choice faktiskt. Köp Radisson-aktier eller skaffa HHonors Gold istället.
CCG är jag redan men för vissa delar av denna resa blir det som sagt boende av lite enklare slag, och då bör (skall) man ju ändå försöka få poäng om det går.
 
Toppen