Senaste nytt

Till Florida efter Jul (eller ngt annat trevligt...)

Mikpei

Ny medlem
Ute efter en resa till värmen efter jul.
Någon som har bra tips på nedan kriterier.
  • Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn eller Arlanda
  • Var är din destination? Miami / Fort Lauderdale / Orlando
  • När vill/behöver du resa ut? 26-28 december 2015
  • När vill/behöver du komma hem? 13-15 januari 2016
  • Hur länge vill du vara borta? se ovan datum
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla fungerar, helst StartAlliance
  • Vad är din budget? (per person) Ej bestämt ännu
  • Vad är det viktigaste för dig? Priset
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ej viktigt
Kan tänkta mig betydligt fler destinationer, men söker här på Florida (MIA/FLL/MCO).
Karibien, Sydamerika, Australien, Sydostasien fungerar, ute efter värme och skön semester, dock i Business Class.

Tack för hjälpen!
 

nota bene

Medlem
Kolla på [Business class] Barcelona/Madrid-St Maarten-Paris, American Airlines, 1.170 EUR inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Det kräver iofs en del positionering, men bör vara tillgängligt dina datum och ger goda möjligheter för stopp i Miami och en utflykt till Karibien!

MCO brukar nästan aldrig vara med på några vettiga deals i C, och FLL är det få flygbolag som flyger på så om du kollar Florida är din sökning nästan synonym med att söka på MIA.

I och med att det inte ligger ute några julkampanjer i C just nu är det svårt att hitta bra priser. Air Berlin är billigast på Matrixen just nu med drygt 15000 per person från ARN.

edit: Hittar MCO för ca 15000 också Då med LX/AC från CPH. Finns även OW joint venture från CPH för ca 12000 kr till MCO eller MIA dessa datum.
 

Kricka

Medlem
Utan att ha ordentlig koll så undrar jag om inte Orlando är lite "kallare" över
jul/nyår än MIA/FLL då det ligger mer in i landet ?
 

nota bene

Medlem
Utan att ha ordentlig koll så undrar jag om inte Orlando är lite "kallare" över
jul/nyår än MIA/FLL då det ligger mer in i landet ?
Jag har varit där ca 5-10 Jan de två senaste åren (dock på jobb), och det kan variera från 15 grader och snålblåst till 27 grader och rejält hög luftfuktighet! Är man ute efter 25-30 graders havsvatten har man navigerat fel om man hamnar i Orlando!
 

PJKSW

Medlem
När jag var i Orlando förra året i februari så var det knappt 15 grader och regn i tre dagar. Satsa söderut!
 
Toppen