Senaste nytt

Arlanda till Friends Arena, bästa väg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag landar på Arlanda kl 17:20 imorn och behöver ta mig till Friends Arena på ett smidigt och bra sätt. Kollade taxikurirs app och då skulle det kosta ca 470 kr.

Någon som har något tips?
 
Jag åker tåg till Stockholm imorgon och kliver av vid Sundbyberg station, tar de ca 30 minuter att gå till Friends därifrån som google maps säger?
 

Swissbob

Medlem
Om det är Gnaget matchen du ska på så rekommenderar jag dig att åka till Tele 2 istället för att se Djurgårn om du inte är GOT:are :)
Skämt åsido, men smidigast blir Pendeln direkt från Arlanda C till Solna C. Tar cirka 10 min därifrån till Friends.
 

Totopez

Medlem
Jo, men förmodar att de bussarna kommer vara överfulla. Tar gärna en promenad om det är möjligt sett till hur sträckan där ser ut?
Skönt att promenera. Har ca 1 timme på mig från Sundbyberg till Friends, går det?
Klart att det går, men tänk på att det kan vara rätt stökigt kring arenan imorgon, och långa köer till insläppen (särskilt ståplats). Var sitter du?
 
Klart att det går, men tänk på att det kan vara rätt stökigt kring arenan imorgon, och långa köer till insläppen (särskilt ståplats). Var sitter du?

Jag har entré D och sitter på sektion 319 eller 320, kommer inte ihåg exakt.
Hejar inte på något av lagen och det är inte hela världen om jag missar 10-15 minuter.
Är tåget i tid har jag som nämnt 1 timme att ta mig från Sundbyberg. Vi får se hur jag gör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen