Senaste nytt

Hmm - kun nr 2!

LarsCph

Medlem
Her prøvede jeg virkelig at være dygtig at checke ind meget hurtigt - og stadig blev jeg kun nummer 2... Hrmpf... Jeg flyver videre til Manila og er der nummer 4. Nå men glæder mig til at komme ud og flyve igen - selv om jeg er lidt mere tvivlende over 2,5 uge i Manila hvor det ser ud til at der stadig kommer pænt med regn! Men med 25-30 graders varme kan det vel stadig lade sig gøre at tage en tur i pool'en på hotellet efter arbejde selv om det skulle regne lidt :)

Det er i øvrigt imponerende - det ser igen ud til at der er mere eller mindre fuldstændig udsolgt på flyet. Det må alligevel gå godt... Jeg har guld status når jeg lander i Doha, det har jeg aldrig prøvet før :)

Skærmbillede 2015-10-02 kl. 21.01.09.png
 

LarsCph

Medlem
Nu er jeg så kommet mig over jetlag - og endelig nået til weekend efter en lang uge på jobbet. Og dermed tid til at skrive lidt om turen fra København til Manila via Doha. Det var udturen på min tredie returrejse med Qatar Airways på business class i år - jeg var i maj til Manila via Doha og i Juli til Singapore ud og fra Bali hjem via Doha. Der er ingen tvivl om at de holder standarden til at påstå at de tilbyder et rigtig godt produkt - også denne gang var servicen super god hele vejen og det på trods af helt fyldte fly.

Jeg var i Kastrup i lidt god tid, så jeg nåede loungen. Der er sørme indrettet en speciel afdeling i loungen helt i bunden (hvor der før var ryge-rum) som er dedikeret til Qatar Business class. Det var ret velkomment for resten af loungen var meget crowdet - derimod var der god plads og luft i den separate afdeling til business class.

Turen fra København var flyet klokken 15.55 søndag - der var stadig kun non-alkoholisk servering før afgang, så jeg fik en af de berømte mint-drinks som var fin. Efter afgang bad jeg om et glas Tattinger Rosé - til min store skuffelse var der ikke noget. Undskyldningen var at de havde haft hele tre flasker med ud og de var blevet drukket. Min eneste kommentar var at så må de sørge for at have styr på deres beholdning af drikkevarer! Det eneste de havde var Jacquart Brut og den er så godt nok ikke særlig spænende - men et glas af den blev det til mens jeg valgte at bruge et par timer på at samle op på lidt arbejde efter afgang. Jeg bad om nødder til og fik en lille skål med lune nødder.

Middags menuen var pænt kedelig - kylling, laks eller ravoli. Dog en meget fin forret med sild som smagte rigtig godt. Det virker til at de har reduceret lidt både på vin (champagnen) og i maden, der var ikke længere en palate pleaser hverken fra København eller Doha - rigtig ærgerligt for det har ellers været en super fin ting med en lille lokal "hapser". Menu står ikke længere i sædet før afgang, men deles ud inden afgang, læder mappen er udgået. Nå men til gengæld kan man stadig selv vælge spisetid så jeg bad om at få mad 18.30 hvilket fungerede rigtig fint og mere passende end middag klokken 16.30 hvis jeg skal vælge. Min hovedret var kedelig og uden særlig meget smag.

Én ting som ikke var udgået var 1974 Kopke - så det var vel turens højdepunkt madmæssigt. Jeg fik is til, en chokoladekugle som var super god og så en kugle med yoghurtis som jeg ikke kan udstå. Til gengæld havde de en klassisker som "Terminator" (Ja den første!!), så for en meget sjælden gangs skyld så jeg en hel film undervejs. Den holder altså stadig! Der var ingen pyjamas, men det havde jeg heller ikke forventet tiden på døgnet taget i betragtning.

Nå men på Qatar Airways business class går turen alligevel hurtigt og vi var snart i Doha hvor jeg tænkte at så kunne jeg jo prøve maden i business loungen! Det blev til skaldyrssuppe og en lille steak med grønt til. Begge dele var faktisk fint og bøffen var korrekt stegt medium. Jeg havde 3,5 times stop over så jeg satte mig i baren og bad om et glas Krug - og den søde bartender fylder helt uopfordret op til man går sin vej. Til gengæld havde han ingen nødder eller andet - kun valnødder!? Der var i øvrigt fredeligt og godt med plads i loungen som jeg indtil videre altid har oplevet det - nåede et smut forbi bruserne inden det var klar til afgang mod Manila. Der var 10 minutters ventetid til bad, men det gjorde nu ikke så meget. Ingen afgang nåede jeg også at modtage en mail fra Qatar Airways hvor de bød mig velkommen som guldkort holder - det var turen fra København til Doha som havde fået mig over de 300 point - jeg syntes det er lidt cool, at systemet helt omågende sørger for at byde velkommen. Og da jeg er en del i London, ofte med British Airways på economy har jeg endda noget at bruge kortet til.

Der var helt fyldt i 777-300ER'en mod Manila - vist også på economy, der var godt nok mange folk ved gaten! Vel ombord fik jeg et glas Tattinger - menu'en var stadig pænt kedelig og jeg var træt så jeg valgte bare at sove efter afgang. Bestilte Congee til morgenmad og fik en pyjamas. Igen rigtig fin service. jeg vågnede efter cirka 5,5 timers søvn og havde sovet forbløffende godt. Der er umiddelbart lidt bedre plads til at sove i sæderne på 777-300ER end 787-8 syntes jeg, det er som om det er nemmere at vende sig så man ikke vågner i løbet af natten. Da stewardessen så jeg var vågen kom hun hen og spurgte om hun skulle servere min Congee, brød, frisk juice og kaffe mens jeg friskede mig op på - det takkede jeg pænt ja til. I samme sekund jeg satte mig ned igen blev maden serveret. Rigtig fint og jeg ankom til Manila frisk og udhvilet. Priority baggage fungerede også og mine 2 kufferter ankom som nr 4 og 7 på båndet.

Samlet set rigtig fin tur - det er altid dejligt at få sovet. Mad og vin toppede nok på min første tur i maj, og de sidste to gange har de ganske enkelt været udgået for den ene af de to champagne. Palate pleaser er væk ser det ud til. Og hovedretterne virkede det faktisk også til at der var skåret lidt ned på, eller også var jeg bare uheldig at ramme to kedelige menuer. Servicen stadig super høj og styr på det hele fra start til slut.

Billeder fra turen start til slut her

IMG_0061.jpg

IMG_0064.jpg

IMG_0065.jpg

IMG_0066.jpg

IMG_0067.jpg

IMG_0068.jpg

IMG_0072.jpg

IMG_0075.jpg

IMG_0077.jpg

IMG_0080.jpg

IMG_0083.jpg

IMG_0088.jpg

IMG_0089.jpg

IMG_0091.jpg

IMG_0092.jpg

IMG_0094.jpg

IMG_0095.jpg

IMG_0096.jpg

IMG_0098.jpg

IMG_0099.jpg

IMG_0101.jpg

IMG_0102.jpg

IMG_0104.jpg

IMG_0113.jpg

IMG_0115.jpg

IMG_0116.jpg
 

LarsCph

Medlem
I øvrigt - hvis nogen skal bo/arbejde i Makati i Manila så kan jeg meget anbefale Fraser Place Apartments som bolig. Store gode lejligheder med separate soverum og stue. Der er køkken hvis man vil lave mad selv og ellers udmærket morgenmad og masser af spisesteder omkring. Ret rimelige priser i forhold til hvor meget plads man får inklusive flot udsigt over Makati - specielt hvis man får en lejlighed højt oppe. Jeg er på 27. etage denne gang og har endda en lille balkon. Servicen er super, daglig rengøring som også tager opvasken hvis man har lavet mad.

De er til at handle med, så jeg har en stor lejlighed af deres bedre standard med 3 soverum hvor de 2 mindste så er låst af - til prisen for en 1 bedroom. Faktisk udmærket og velfungerende wifi - taget i betragtning af at det er Manila. Der sidder et wifi hotspot i hver lejlighed så dækning/båndbredde er helt OK.

Udsigt over byen

DSC_2398.jpg


Og der er 27. etager ned fra balkonen!!! Bilerne nedenfor er taxier - lige til at gå til :)

DSC_2402.jpg
 

Voyageur

Medlem
Nu er jeg så kommet mig over jetlag - og endelig nået til weekend efter en lang uge på jobbet. Og dermed tid til at skrive lidt om turen fra København til Manila via Doha. Det var udturen på min tredie returrejse med Qatar Airways på business class i år - jeg var i maj til Manila via Doha og i Juli til Singapore ud og fra Bali hjem via Doha. Der er ingen tvivl om at de holder standarden til at påstå at de tilbyder et rigtig godt produkt - også denne gang var servicen super god hele vejen og det på trods af helt fyldte fly.

Jeg var i Kastrup i lidt god tid, så jeg nåede loungen. Der er sørme indrettet en speciel afdeling i loungen helt i bunden (hvor der før var ryge-rum) som er dedikeret til Qatar Business class. Det var ret velkomment for resten af loungen var meget crowdet - derimod var der god plads og luft i den separate afdeling til business class.

Turen fra København var flyet klokken 15.55 søndag - der var stadig kun non-alkoholisk servering før afgang, så jeg fik en af de berømte mint-drinks som var fin. Efter afgang bad jeg om et glas Tattinger Rosé - til min store skuffelse var der ikke noget. Undskyldningen var at de havde haft hele tre flasker med ud og de var blevet drukket. Min eneste kommentar var at så må de sørge for at have styr på deres beholdning af drikkevarer! Det eneste de havde var Jacquart Brut og den er så godt nok ikke særlig spænende - men et glas af den blev det til mens jeg valgte at bruge et par timer på at samle op på lidt arbejde efter afgang. Jeg bad om nødder til og fik en lille skål med lune nødder.

Middags menuen var pænt kedelig - kylling, laks eller ravoli. Dog en meget fin forret med sild som smagte rigtig godt. Det virker til at de har reduceret lidt både på vin (champagnen) og i maden, der var ikke længere en palate pleaser hverken fra København eller Doha - rigtig ærgerligt for det har ellers været en super fin ting med en lille lokal "hapser". Menu står ikke længere i sædet før afgang, men deles ud inden afgang, læder mappen er udgået. Nå men til gengæld kan man stadig selv vælge spisetid så jeg bad om at få mad 18.30 hvilket fungerede rigtig fint og mere passende end middag klokken 16.30 hvis jeg skal vælge. Min hovedret var kedelig og uden særlig meget smag.

Én ting som ikke var udgået var 1974 Kopke - så det var vel turens højdepunkt madmæssigt. Jeg fik is til, en chokoladekugle som var super god og så en kugle med yoghurtis som jeg ikke kan udstå. Til gengæld havde de en klassisker som "Terminator" (Ja den første!!), så for en meget sjælden gangs skyld så jeg en hel film undervejs. Den holder altså stadig! Der var ingen pyjamas, men det havde jeg heller ikke forventet tiden på døgnet taget i betragtning.

Nå men på Qatar Airways business class går turen alligevel hurtigt og vi var snart i Doha hvor jeg tænkte at så kunne jeg jo prøve maden i business loungen! Det blev til skaldyrssuppe og en lille steak med grønt til. Begge dele var faktisk fint og bøffen var korrekt stegt medium. Jeg havde 3,5 times stop over så jeg satte mig i baren og bad om et glas Krug - og den søde bartender fylder helt uopfordret op til man går sin vej. Til gengæld havde han ingen nødder eller andet - kun valnødder!? Der var i øvrigt fredeligt og godt med plads i loungen som jeg indtil videre altid har oplevet det - nåede et smut forbi bruserne inden det var klar til afgang mod Manila. Der var 10 minutters ventetid til bad, men det gjorde nu ikke så meget. Ingen afgang nåede jeg også at modtage en mail fra Qatar Airways hvor de bød mig velkommen som guldkort holder - det var turen fra København til Doha som havde fået mig over de 300 point - jeg syntes det er lidt cool, at systemet helt omågende sørger for at byde velkommen. Og da jeg er en del i London, ofte med British Airways på economy har jeg endda noget at bruge kortet til.

Der var helt fyldt i 777-300ER'en mod Manila - vist også på economy, der var godt nok mange folk ved gaten! Vel ombord fik jeg et glas Tattinger - menu'en var stadig pænt kedelig og jeg var træt så jeg valgte bare at sove efter afgang. Bestilte Congee til morgenmad og fik en pyjamas. Igen rigtig fin service. jeg vågnede efter cirka 5,5 timers søvn og havde sovet forbløffende godt. Der er umiddelbart lidt bedre plads til at sove i sæderne på 777-300ER end 787-8 syntes jeg, det er som om det er nemmere at vende sig så man ikke vågner i løbet af natten. Da stewardessen så jeg var vågen kom hun hen og spurgte om hun skulle servere min Congee, brød, frisk juice og kaffe mens jeg friskede mig op på - det takkede jeg pænt ja til. I samme sekund jeg satte mig ned igen blev maden serveret. Rigtig fint og jeg ankom til Manila frisk og udhvilet. Priority baggage fungerede også og mine 2 kufferter ankom som nr 4 og 7 på båndet.

Samlet set rigtig fin tur - det er altid dejligt at få sovet. Mad og vin toppede nok på min første tur i maj, og de sidste to gange har de ganske enkelt været udgået for den ene af de to champagne. Palate pleaser er væk ser det ud til. Og hovedretterne virkede det faktisk også til at der var skåret lidt ned på, eller også var jeg bare uheldig at ramme to kedelige menuer. Servicen stadig super høj og styr på det hele fra start til slut.

Billeder fra turen start til slut her

Visa bifogad bild 42299

Visa bifogad bild 42300

Visa bifogad bild 42301

Visa bifogad bild 42302

Visa bifogad bild 42303

Visa bifogad bild 42304

Visa bifogad bild 42305

Visa bifogad bild 42306

Visa bifogad bild 42307

Visa bifogad bild 42308

Visa bifogad bild 42309

Visa bifogad bild 42310

Visa bifogad bild 42311

Visa bifogad bild 42312

Visa bifogad bild 42313

Visa bifogad bild 42314

Visa bifogad bild 42315

Visa bifogad bild 42316

Visa bifogad bild 42317

Visa bifogad bild 42318

Visa bifogad bild 42319

Visa bifogad bild 42320

Visa bifogad bild 42321

Visa bifogad bild 42322

Visa bifogad bild 42323

Visa bifogad bild 42324


Trevlig läsning! QR levererar som vanligt. Ser fram emot min ARN-HKT tur om exakt två veckor. Håller med om att Kopke 1974 är nåt riktigt speciellt som QR tillhandahåller ;) Härliga bilder och härlig läsning!
 

pep

Medlem
Tak, Lars! Som sagt i anden tråd, scorede jeg min seneste tur fra CPH til Hanoi til 10 ud af 10 på Skytrax! Til trods for at der ikke er champagne i CPH før afgang..Maden svinger, sidst var jeg heldig og fik de bedste retter man kan tænke sig, inklusiv den bedste grillede fisk (kuller) som jeg har smagt i mit liv med en blandet sovs af sennep og karry der var helt forrygende god! Loungeafsnittet i CPH er bare ikke godt nok og udbuddet er 95% det samme som i resten af loungen. Har de fået ordnet klimaanlægget?
 

LarsCph

Medlem
Tak, Lars! (....) Loungeafsnittet i CPH er bare ikke godt nok og udbuddet er 95% det samme som i resten af loungen. Har de fået ordnet klimaanlægget?

Værs'go :)

Og nej det er slet ikke særlig godt. Jeg plejer at ankomme meget kort tid før afgang så det betyder i praksis ikke så meget for mig, men dejligt syntes jeg det var at de havde fået indrettet området med lidt mere fred. Jeg fik bare en kop kaffe dér - men ellers ja, kedeligt udbud. Der var ingen problemer med temperaturen så det må være fikset.

Til gengæld kunne jeg så godt ønske mig at de fik etableret en lounge på den anden side af paskontrollen. Da der jo ikke er nogen fast-track dér er man alligevel nødt til at bevæge sig til gaten i nogenlunde god tid da det er svært at vide hvor lang tid det tager at komme igennem paskontrollen. Plus det ville alt andet lige give et bedre produkt at man kan gå direkte fra lounge til fly uden nogen mellemstop.
 

LarsCph

Medlem
Onsdag fløj jeg så turen hjem igen - efter at have overstået køen ind i Manila Lufthavn gik check in, emigration og security helt smertefrit. Måske jeg bare var heldig, men der var nærmest ingen kø i emigration i køen for foreigners og security var også meget hurtig. Loungen er ikke noget særligt - Pages Lounge - der er et ret lille og kedeligt udvalg i mad og drikke. Til gengæld var der fint med plads og fred og ro. Jeg fik en GT og så frem mod et glas champagne på flyet efter 2,5 uge i støv og varme i Manila. En times tid for afgang gik jeg ud til gaten hvor flyet holdt klar og efter kort tid fik vi lov til at gå ombord. Boarding først for familier med små børn sammen med premium/status passagerer.

Desværre var der - igen - ingen rose champagne om bord. Kun den "nye" og stadig ganske kedelige Jacquart brut. Jeg syntes ærlig talt det er dårligt, jeg har fløjet 12 flyvninger med Qatar Airways i år hvor de 6 af dem var mod Doha. De sidste 4 af dem har man været løbet tør for visse drikkevarer allerede ved afgang - fordi "det hele var drukket" på udturen. Det burde de få styr på - hvis man vil kalde sig 5-stjernet så bør man også sikre sig at der kan serveres det som står i menuen. De burde også få en ordentlig brut champagne igen!

Apropros menu så har man fjernet lædermappen og selve menukortet er nu i en lidt billigere udforming uden prægning i Qatar Airways mønster i indbindingen. Det er i almindeligt kartonomslag nu. Der var ingen palate pleaser heller denne gang så jeg tror den er sparet væk.

Derudover var det en meget fin tur mod Doha, super god service og hyggelig betjening på turen vestover. Maden var også rigtig god og markant bedre end på min tur ud for nogen uger siden - det var dejligt, tak! Som noget nyt ser det ud til at der nu uddeles nødder uden at man skal spørge efter dem, jeg fik både mod Doha og mod København. De er så til gengæld ikke lune længere, men det er nu fint nok med lidt at tygge på inden middagen. Jeg bad om at spise umiddelbart efter take off da jeg også gerne ville have lidt søvn. Der var ingen pyjamas på turen, men jeg havde medbragt en denne gang - man lærer jo :) Til gengæld syntes jeg egentlig at reglen med at det er ankomst før eller efter midnat i Doha som afgør om der er det eller ej er fjollet - med 9 timers flyvning og afgang 18.30 fra Manila så er det oplagt at de fleste vil sove lidt undervejs.

Vi kom afsted en time forsinket på grund af meget trafik ud af Manila og ankom 45 minutter forsinket til Doha. Det betød ikke så meget for mig for jeg havde 2,5 times stopover men de som skulle videre til Dubai havde ret travlt og blev hentet ved gaten. Der var helt fyldt i business class, men servicen var som sagt stadig rigtig fin. Det var primært forretningsrejende og et enkelt par eller to på turen.

Efter at have fløjet lidt med begge må jeg indrømme at jeg nok foretrækker 777-300ER i forhold til 787-8. Ja, seatingen er lidt mere old-school men til gengæld har man fuld bredde og lidt mere plads på 777-300ER, specielt når man skal sove sætter jeg pris på at sædet ikke snævrer ind ved fødderne som i 787-8. Jeg fik mad og sov derefter dejligt på turen mod Doha.

I Doha nåede jeg ikke meget, men der var lige tid til et kort brusebad og frisk tøj. Ved transfer screening konstaterede jeg at der faktisk er nogen som læser herinde - der var en fyr som skulle videre til München som spurgte til om det var mig som havde skrevet en turbeskrivelse om turen med Qatar Airways. Uventet, men også ret hyggeligt!

Afgang mod København var gate 23D (eller var det 27?) - en mindre dagsvandring ud til en gate hvor der så var bus transfer nærmest retur til hvor jeg var gået fra, for at komme til flyet. Transfer i en fin Qatar Airways Special Services bus for business passagerer med små lænestole i.

Vel om bord på det sidste fly i denne omgang blev jeg budt velkommen - jeg havde lidt tænkt om der egentlig var en forskel når jeg nu var guldkort indehaver. På turen fra Manila til Doha var kabinechefen forbi for at sige tak for at jeg havde valgt Qatar Airways igen. Det var der ikke mod København, derimod spurgte den meget søde stewardesse om jeg havde brug for at få demonstreret hvordan sædet kunne indstilles. Så helt konsekvente er de ikke. Igen var der helt fyldt i business class, denne gang lidt mere blandt med en familie 2 voksne og 3 børn, et pensionist ægtepar, hvad der lignede 3 britiske venner på tur og så single forretningrejsende. Der blev uddelt pyjamas og da turen var fra Doha var der også rose champagne. Jeg havde egentlig tænkt at jeg bare skulle sjove, men lod mig friste af menu'en og fik et par rigtig lækre retter inden jeg sov nogen timer til. Morgenmaden med en variant af scrambled eggs var også super god faktisk.

Igen var der ikke meget at sætte fingeren på hvad service angår. Da jeg havde været ude for at skifte til pyjamas kom min FA og tilbød at tage skjorte og bukser og hænge dem til næste morgen - det var super fint, også da der ikke rigtig er noget sted at lægge det ved sædet.

Tiden gik hurtigt og vi var i København en halv time for planlagt ankomst. Nul kø i paskontrollen og priority baggage virker stadig så mine kufferter kom absolut blandt de første.

Igen en meget fin tur samlet set. Jeg syntes det er irriterende at man ikke sørger for at have de drikkevarer som findes i menu'en til rådighed. Og det er lidt ærgerligt at man har valgt at skrue lidt ned for nivauet og fjernet palate pleaser og skiftet champagne til en Bilka-model. Men servicen er stadig god, og flyene gode med god plads. Men som andre nævner så bliver man lidt "træt" på konceptet uanset at det faktisk er rigtig godt. Jeg glæder mig dog nu til næste sommer hvor sommerferien er med Air France. Der er en vis sandsynlighed for at jeg skal til Manila igen sidst på vinteren - og der vil jeg nok booke Qatar Airways igen så længe prisen er konkurrence dygtig i forhold til at flyve med Thai Aiways via Bangkok.

Billeder fra min tur herunder

IMG_0312.jpg

IMG_0315.jpg

IMG_0316.jpg

IMG_0318.jpg

IMG_0319.jpg

IMG_0322.jpg

IMG_0323.jpg

IMG_0324.jpg

IMG_0326.jpg

IMG_0329.jpg

IMG_0330.jpg

IMG_0331.jpg

IMG_0332.jpg

IMG_0335.jpg

IMG_0336.jpg

IMG_0337.jpg

IMG_0339.jpg IMG_0342.jpg
 

pep

Medlem
Flot reportage. Meget informativ. Jeg er stort set enig i alle dine observationer og vurderinger. Og ja, selv om 787'eren er smart og indbydende er der reelt ikke så meget plads som man skulle tro, Og jeg har enormt svært ved at se ud af vinduerne da man næsten skal sidde på knæ i stolesædet for at strække halsen langt nok ud til vinduet, hvis man vil se landskabet eller lysene. Dette er intet problem i 777'erne, hvor man bare kan se direkte ud og skele ned i almindelig position.
PS. Hvad var det for en reportage/turbeskrivelse de havde læst?
 
Toppen