Senaste nytt

Passerade 90000 poäng i tisdags kväll - när kan jag boka Poäng+Pengar med 30%

perhall

Medlem
Normalt brukar väl poängen komma in efter ca två dygn. Det har de ännu inte gjort och jag behöver boka poäng+pengar.

Min fråga: Får man den högre statusen i systemet direkt när man passerat 90 000 poäng?

Jag har avnjutit lite andra flygbolag ett tag och nu är ju guld säkert för nästnästa år så nu ska jag bojkotta SAS 737:eek:r ett tag och njuta av att testa annat...:)
Per
 

mha321

Medlem
Min fråga: Får man den högre statusen i systemet direkt när man passerat 90 000 poäng?
För att svara på den faktiska frågan - så var det åtminstone när jag blev EBG för ett antal år sedan. Så vitt jag vet är det så fortfarande, så länge systemen funkar som de ska. Möjligen var det "vid nattkörning samma kväll", men definitivt inte mer än så.

Men däremot naturligtvis inte innan poängen faktiskt postas till kontot. Vilket det inte finns några direkta svar på hur lång tid det tar annat än "varierar".

Sedan om det slår igenom i alla delar så att det t.ex. blir tillgängligt för att boka poäng+pengar med rabatten vet jag inte. Med tanke på hur det brukar se ut med kopplingarna i systemen skulle det inte förvåna mig om det tar någon/några dagar extra innan det funkar där också.
 
Toppen