Senaste nytt

Scandic Top Floor - ett samarbete med Danisco och Praktikertjänst

extacn

Medlem
Är nybliven Scandic Top Floor.
Var lite nyfiken över vad som skulle ligga på rummet och svaret är...
Sergel Plaza : 2 karameller
Park : 8 Karameller
Norra Bantorget : En strut Karameller
 

doc

Medlem
Haha... Humor! Tog lång tid innan jag förstod kopplingen mellan inlägget och rubriken.
 

Stefan62

Medlem
Är nybliven Scandic Top Floor.
Var lite nyfiken över vad som skulle ligga på rummet och svaret är...
Sergel Plaza : 2 karameller
Park : 8 Karameller
Norra Bantorget : En strut Karameller

Har varit Top Floor hos Scandic under ett par år och det Du skriver är vad Du kan förvänta Dig i fortsättningen.

Jag har fått:
- karameller
- tandborste
- vattenflaska med vatten
- en påse fling-havssalt med chili
- färsk lakrits
- en tub med C-vitamin-brus
- kupong för en kaffe och bulle i lobby-shopen
- en Fazer choklad-kaka i Finland
- finsk smörkola
- och lite till av samma snitt
 
Sedan som Topfloor får man 3000 poäng per natt oavsett pris, och 150 kronors mat/shop kupong...betydligt bättre än vad t ex. Elite, Choice och BW erbjuder sina top....:)
 

joemume

Medlem
Sedan som Topfloor får man 3000 poäng per natt oavsett pris, och 150 kronors mat/shop kupong...betydligt bättre än vad t ex. Elite, Choice och BW erbjuder sina top....:)

Njee.... Nu håller jag inte med. Om vi tar Choice Gold som exempel så får man gratis betalfilm varje dag, 125 SEK i restaurang/bar samt alltsom oftast välkomstgåva, alltfrån ett par öl till frukttallrikar samt nästan alltid gratis rumsuppgradering.
Scandic Top Floor känns faktiskt inte värt ansträngningen, om du frågar mig. Har bara gott att säga om Choice, de ger sina elites VIP-service.
 

extacn

Medlem
Scandics upplägg där 50 nätter på TF nivå ger 15 frinätter på Esso Motor Hotell passar oss med V70 och uppblåsbara stranddjur helt perfekt. En spendering runt 70k hos de andra som kör poängkrona ger mycket sämre utväxling, färre platser och "fel" läge. Dessutom vill vi ju träffa Sigge på frukosten! :D
 

ulagun

Medlem
Tyvärr försvann de flesta och bästa fördelarna när Hilton sålde Scandic och HH upphörde.

Mitt dilemma, som jag f.ö. delar med flera resande kollegor, är att vi inte är speciellt intresserad av drösvis med bonusnätter som endast gäller på hotell inom Norden.
Någon som kan tipsa om det finns någon hotellkedja med bra täckning inom Norden men som har world wide bonus förmåner?
BW är den enda jag hittat, men deras hotell är inte alltid optimala, framförallt inte vid uttag av bonusnätter utomlands.
Hilton finns ju bara i huvudstäderna (och Malmö). Priority mest i Helsingfors och Kastrup. Choice förstår jag mig inte på riktigt. Verkar vara internationell kedja, men medger endast uttag inom Skandinavien verkar det som.
 

joemume

Medlem
Choice medger uttag i Europa också, men de har ett märkligt icke-samarbete med huvudägaren Choice International och deras "Choice Privileges" där man inte kan ta ut frinätter i USA.
 
Toppen