Senaste nytt

SAS till Narita

H

Hampus Lundstedt

Guest
Hej!

Jag skall resa till Tokyo runt mars/april nästa år och undrar ifall någon på sistone har åkt med SAS till Narita? Är planen som går till Tokyo uppfräschade eller inte?

Har åkt med diverse flygbolag till Tokyo och de jag föredrar är KLM och Lufthansa men just nu är det priset på biljetten som får bestämma (kanske framgår men ja, jag ska åka i ekonomi).

Tacksam för kommentarer!
 

seat56f

Medlem
Till Tokyo kommer du, med all sannolikhet, flyga en A340. Dessa har börjat uppgraderas, det finns en plan i den här posten för referens:
SAS första A340 som får nya kabinen | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

I din resperiod ska, enligt planen, 5 av 8 A340 vara uppgraderade (5/7 som är SAS egna är klara, den leasade uppgraderas inte) så du har hyfsad chans på ny kabin - jag antar då att det är att betrakta som slumpmässigt vilken A340 som flyger en given flight till NRT på ett halvårs sikt.
 
H

Hampus Lundstedt

Guest
Till Tokyo kommer du, med all sannolikhet, flyga en A340. Dessa har börjat uppgraderas, det finns en plan i den här posten för referens:
SAS första A340 som får nya kabinen | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

I din resperiod ska, enligt planen, 5 av 8 A340 vara uppgraderade (5/7 som är SAS egna är klara, den leasade uppgraderas inte) så du har hyfsad chans på ny kabin - jag antar då att det är att betrakta som slumpmässigt vilken A340 som flyger en given flight till NRT på ett halvårs sikt.
Intressant. Ifall man kontaktar SAS, tror du de kan svara på huruvida man får åka i den "nya" kabinen eller ej?
 

palmen

Moderator
Intressant. Ifall man kontaktar SAS, tror du de kan svara på huruvida man får åka i den "nya" kabinen eller ej?
De vet inte detta, så långt fram i tiden är inte planen schemalagda. Även om de skulle vara det är det mycket som kan ändras fram till dess. Räkna med att det är 50% chans på ny kabin och utgå ifrån att det är den gamla, då kan du bara få positiva överraskningar :)
 

KalleSus

Medlem
SAS har förstås en plan för hur maskinerna placeras, även om det är ett halvår framåt i tiden. Men det vet vi ju alla att det kan komma att förändras med kort varsel - renoveringen i Zürich kan dra ut på tiden, andra förändringar och förseningar kan innebära rockader mm.

Jag roade mig med att kolla hur grundplaneringen ser ut i slutet av mars/början på april. Då borde minst 5 av 7 Airbus 340 ha fräschats upp.
Tre av dessa tycks rotera på SFO/NRT/PVG. Den fjärde maskinen på den rotationen är en gammal maskin.
Dessutom flyger 995 (CPH - PEK) och 903/939 (ARN-EWR/LAX) med ny inredning - och 901 (CPH - EWR) med gammal.

Så ungefär var fjärde dag är Narita tursatt med gammal inredning. Det tycks gälla 29/3, 2/4 och 6/4.

Men, som sagt, det här är ju väldigt preliminärt än så länge.
 
Toppen