Senaste nytt

Eurocard Black card

Lebedeva

Medlem
Hallå!

Idag när jag stod bakom en herre på Arlanda så såg jag en med ett svart Eurocard. Stod Eurocard by invite eller något på kortet, såg det bara hastigt. Har kollat runt på Eurocards hemsida men inte hittat någon info.

Så är det någon här som sitter på ett sådant kort som kan berätta lite mer om det ?

Lebedeva.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Lebedeva

Medlem
Det enda svarta Europcar kortet jag sett är deras Privilege Elite VIP. Men det framkommer inte på kortet att det är invite only så det måste vara något nytt isåfall.

Edit: Svårt att veta om du menar Europcar, Eurocar eller Eurocard då det står lite olika i ditt inlägg.

Car Rental Loyalty Programs - Privilege - Europcar

Aha.. Tänkte bara om de kanske var någon variant av SEB selected så man får Eurobonus.

Spillde cola häromdagen över hela tangentbordet så blir fel hela tiden :p
 

charlesswe

Medlem
Interessant Kort det här SEB Selected

Från försäkringsvillkoren http://seb.se/pow/kort/SE/cobrand/sebselected/SSPI0W_forsakringsvillkor.pdf

21.0 HOLE-IN-ONE Ersättningsbeloppet är 5 000 kr. Försäkringen gäller för hole-in-one när du spelar minst 9 hål med godkänd markör på hemmabana, vid deltagande i golftävling eller annan bana där greenfee betalats med Kortet. Med bana menas sådan bana som är ansluten till Svenska Golfförbundet eller motsvarande golfförbund i annat land. Markören eller sekreteraren eller hemmaklubbens sekreterare ska signera scorekortet. Vid hole-in-one gäller försäkringen utan självrisk.
 

FF#1

Medlem
Interessant Kort det här SEB Selected

Från försäkringsvillkoren The website is currently unavailable

21.0 HOLE-IN-ONE Ersättningsbeloppet är 5 000 kr. Försäkringen gäller för hole-in-one när du spelar minst 9 hål med godkänd markör på hemmabana, vid deltagande i golftävling eller annan bana där greenfee betalats med Kortet. Med bana menas sådan bana som är ansluten till Svenska Golfförbundet eller motsvarande golfförbund i annat land. Markören eller sekreteraren eller hemmaklubbens sekreterare ska signera scorekortet. Vid hole-in-one gäller försäkringen utan självrisk.

Det är rätt vanligt på lite "glansigare" kort med Hole i one försäkring. Spelar inte golf själv men jag har för mig att det är tradition att bjuda på en runda och fira om man får in en sådan
 

Rebel

Medlem
Jag var tvungen att googla, när jag läste så kom jag fram till detta...

Världens första kreditkort, "Diners Club" skapades 1949 som en affärsman inte kunde betala en middag och han tog fram sitt kort och skrev summa på den och lämna den. En typ av I.O.U. Eftersom han hade glömt sin plånbok. Därmed uppstod idén att göra ett kort som du kan betala för restaurangbesök.

För den som kan namnge personen utan att google bjuder jag på en öl när vi ses.

Det var på amerikas östkust Wasington D.C eller New York. Jag minns inte just nu.
 

Stefan62

Medlem
Diners var mitt första kort för ca 25 år sedan och han som "grundade" var Frank McNamara - det vet man om man hade kortet på 80-talet...för det stod angivet lite varstans...
 
Toppen