Senaste nytt

PLUS efter två år... funkar det inte ganska bra?

perhall

Medlem
Åker nästan alltid PLUS med SAS eller Business med något annat bolag, ofta Swiss. Måste säga att jag på senaste tiden börjat tänka på att Plus ändå funkar ganska bra. De tar kavajen och hänger upp. Man får äta och dricka hur mycket man vill. De är glada. Alltid Seat Block (nästan). Ofta väl tilltaget med utrymme i Plus, oftare egen tresits än någon bredvid trots fullt i Go.

Med tanke på att Plus-biljetterna inte är så dyra och man får hyfsat med poäng och idag "evening meal" - inte så kul paketerat men ändå mat - tycker jag man får beskriva konceptet som bra.

Vad tycker ni andra?
/Per
 

palmen

Moderator
Du beskriver raka motsatsen vad många andra upplever i PLUS, åtminstone vad det gäller seatblock. Jag tror det beror mycket på vilken flight man är på.
Personligen tycker jag plus fungerar helt ok och de flesta cabin crew verkar vara på alerten och servera flera gånger utan att man behöver trycka på knappen, det har dock hänt att servicen varit minimal också.

Konceptet som sådant tycker jag är helt ok, framförallt när det bara kostar några 100 mer än att köpa GO, då är det en no brainer enligt mig.
 

JWD

Medlem
Nu när jag redan har återkvalat så kommer jag att börja resa mer i Go på vissa linjer. Visst att det blir att betala för fikat men och andra sidan så är chansen till seat block större. Dock så kommer jag fortsätta resa i Plus på linjerna ner mot Medelhavet.
 

Storsteffe

Medlem
Ja jag flyger ju väldigt lite SAS men i början bara plus, PMI(Mallorca) och X:st inrikes, numera nästan bara GO. Det sammanfattar väl min åsikt i frågan.
 

Dr. Miles

Expert
SAS Plus (inom Europa alltså) är bra när man bokar resan lång i förväg.
Om det händer något så kan man boka av och få pengarna tillbaka eller boka om (mån av plats) till en annan flight.

T ex resa vid höstlov, sportlov vet man redan vilka dagar som gäller men jag är lite osäker på om jag kan ta ledig just då.
Då bokar jag en resa med SAS Plus (alternativt med SAS EuroBonus poäng) så att jag har full flexibilitet när det gäller avbokning.

Servicen ombord är det bland de minsta jag bryr mig om på en flight inom Europa. Så servicenivå och serviceutbud i SAS Plus är tillräckligt för mig.
 

mha321

Medlem
Plus har bara en enda fördel: flex. I övrigt fullständigt värdelöst. Jag kommer köpa Go framöver, som funkar bra som Diamond. Det är min åsikt efter mina erfarenheter.
Jag skulle lägga till en sak till det, och det är fler baspoäng. Det är inte något jag själv behöver för att återkvalificerade (tror jag, men min brytpunkt ligger i april), men för man det så kan ganska ofta ett par billiga plus göra stor skillnad. (inte som förut men det var orimligt enkelt med MR då, men eftersom go också sänkts så blir ju den relativa skillnaden fortfarande stor).
 
Toppen