Senaste nytt

Nysläpp av awardflighter ARN-SYD 29/10-13/11

Vi har bokat utresa

Från: STO(ARN, 5), avgår från 13:30
Till: BKK, ankommer till 05:45
Flyg: TG961
Flygplanstyp: Thai Airways International

Från: BKK, avgår från 07:10
Till: SYD(1), ankommer till 20:30
Flyg: TG471
Flygplanstyp: Thai Airways International
Restid: 21h 00m

hemresa
Från: SYD1), avgår från 22:00
Till: BKK, ankommer till 03:25
Flyg: TG472
Flygplanstyp: Thai Airways International

Från: BKK, avgår från 12:50
Till: FRA(1), ankommer till 19:05
Flyg: TG922
Flygplanstyp: Thai Airways International

Från: FRA1), avgår från 21:25
Till: STO(ARN, 5), ankommer till 23:30
Flyg: LH808
Flygplanstyp: Lufthansa
Restid: 35h 30m

Jag har hört att bl.a. lufthansa men även andra släpper awardresor rätt nära inpå resan men när jag går in via united nu hittar jag inga nya flighter. Ville bara dubbelkolla med er att mitt antagande stämmer? Märkte även att united gjort om deras sida...
 

d99mlu

Medlem
Jag har hört att bl.a. lufthansa men även andra släpper awardresor rätt nära inpå resan men när jag går in via united nu hittar jag inga nya flighter. Ville bara dubbelkolla med er att mitt antagande stämmer?
Vad är ditt antagande? Vad vill du boka om och till vad?

Det här med awardstolar som släpps sent är lite vanskligt. Ofta kanske de bara ligger ute några timmar innan någon kniper dem, och då syns de ju inte för de allra flesta som skulle vara intresserade.
 

Xilan

Medlem
Jag har hört att bl.a. lufthansa men även andra släpper awardresor rätt nära inpå resan men när jag går in via united nu hittar jag inga nya flighter. Ville bara dubbelkolla med er att mitt antagande stämmer? Märkte även att united gjort om deras sida...

Ja det stämmer att i de fall som Lufthansa erbjuder bonusplatser i First Class, släpps dessa 14 dagar i förväg.
Innan avresa kan du boka om till en låg avgift så det är bara att hålla utkik och se om du hittar någon annan rutt som är mer intressant än den du har. Är det business class du har bokat?
 
A

Aurora

Guest
Når man sier at lufthansa slipper de 14 dager i forvegen... Er det snakk om ved midnatt CET, 14 dager før DATO FOR FLYVNING? Eller er de snakk om 14 dager i timer, type hvis en flyvning skal gå 15 November 14:00, så slippes bonusplassene 1 November klokken 14:00 sharp?
 

Senator

Moderator
Jag vill påpeka i fallet om Bangkok är en viktig transitpunkt att Lufthansa inte erbjuder Förstaklass mellan Frankfurt och Bangkok, i så fall måste resan bokas om via andra transitpunkter som t.ex. Singapore
 

palmen

Moderator
Når man sier at lufthansa slipper de 14 dager i forvegen... Er det snakk om ved midnatt CET, 14 dager før DATO FOR FLYVNING? Eller er de snakk om 14 dager i timer, type hvis en flyvning skal gå 15 November 14:00, så slippes bonusplassene 1 November klokken 14:00 sharp?
De kan släppas när som helst mer eller mindre. Jag har sett att de släppts runt midnatt, mitt på dagen och även på kvällen (jo jag tittade mer eller mindre varje timme).
Det behöver inte vara 14 dagar innan, det kan mycket väl vara så att en Award F kommer ut med 10, 7 eller 4 dagar till avgång (eller andra tidpunkter). Mitt tips är att från och med 14 dagar innan avgång så bör man ha koll flera gånger om dagen om det är så att man vill byta till Lufthansa F.
 

HON-II

Medlem
Värt att notera är att det är väldigt svårt att hitta Lufthansa F FRA-SIN, i alla fall med EuroBonus.

Enkel anledning: LH FRA-SIN-FRA och LX ZRH-SIN-ZRH är ofta fullbokade av revenuepassagerare - t.o.m. svårt att finna discounted F (dvs A)-platser på LH flygen. LH föredrar att sälja platserna som full F fare. Det är oftast svårt att uppgradera på dessa sträckor, då det är fullbokat. Uppgraderingar brukar bara gå igenom, när det är "off-season".
 
Vad är ditt antagande? Vad vill du boka om och till vad?

Det här med awardstolar som släpps sent är lite vanskligt. Ofta kanske de bara ligger ute några timmar innan någon kniper dem, och då syns de ju inte för de allra flesta som skulle vara intresserade.

JAg vill försöka boka om till F eller hitta andra intressanta flyg. Thai kommer säkert vara bra men finns väl häftigare
 
Ja det stämmer att i de fall som Lufthansa erbjuder bonusplatser i First Class, släpps dessa 14 dagar i förväg.
Innan avresa kan du boka om till en låg avgift så det är bara att hålla utkik och se om du hittar någon annan rutt som är mer intressant än den du har. Är det business class du har bokat?

Yes det är business bokat hela vägen
 
Toppen