Senaste nytt

United lägger ner New York-Köpenhamn

Dr. Miles

Expert
Det finns Deltas Köpenhamn-New York/JFK så förmodligen är det överkapacitet mellan Köpenhamn-New York.
 
Själv undviker jag att boka den rutten eftersom jag inte gillar långflyg i Eco med narrow body... Med kapaciteten till alla andra flygplatser runt om i Europa så är det kanske inte så förvånande.
 

SK1989

Medlem
Det finns Deltas Köpenhamn-New York/JFK så förmodligen är det överkapacitet mellan Köpenhamn-New York.
Jo men som jag skrev så är det nu bara sässong och de kör endast mellan 1JUNI-3SEPT! Dock dagligen med 767-300 :)
För något år sedan hade vi t.o.m. en 767-400 daligen från Atlanta!
 

Senator

Moderator
Intressant om UA stannar kvar på OSL och plötsligen har OSL 2x dagligen till EWR i högsäsong och kanske 10x veckan i lågsäsong..
 

Dr. Miles

Expert
Intressant om UA stannar kvar på OSL och plötsligen har OSL 2x dagligen till EWR i högsäsong och kanske 10x veckan i lågsäsong..

Tänk om United kunde köra triangeltrafik mellan Newark-Bergen-Stavanger-Newark.
Under sommarhalvåret bör finnas även leisure pax båda hållen kan man tycka.
 

Senator

Moderator
Tänk om United kunde köra triangeltrafik mellan Newark-Bergen-Stavanger-Newark.
Under sommarhalvåret bör finnas även leisure pax båda hållen kan man tycka.

Leisure but no business... Så jag vet inte om man få lönsamhet från ett REV MGMT perspektiv. Jag gissar även att man får problem med personal och måste ha ny besättning på SVG-BGO eller SVG-BGO-SVG.
 

Dr. Miles

Expert
Leisure but no business... Så jag vet inte om man få lönsamhet från ett REV MGMT perspektiv. Jag gissar även att man får problem med personal och måste ha ny besättning på SVG-BGO eller SVG-BGO-SVG.

Finns det inte tillräckligt många oljeindustri runt Stavanger och Bergen?
 

Senator

Moderator
Finns det inte tillräckligt många oljeindustri runt Stavanger och Bergen?

Jo, men NYC är ingen naturlig destination. I så fall Houston (IAH) om USA. Många väljer KLM till AMS eller LH till FRA och vidare direkt till olja/gas destinationer utan mellanlandning i USA.

I så fall anser jag att trafikunderlaget är större i Västergötland.
 
Toppen