Senaste nytt

Gdansk Lech Walesa Airport Kapacitets problem

Vill höja en varningens finger för Kapacitets problem i Säkerhetskontrollen på
Gdansk Airport. tidiga mornar. mellan 06:00-06:20 Flygplats ledningen har lyckats klämma in 9 flygningar på 20 min så det är ca 1200 personer som skall igenom säkerhetskontrollen ungefär samtidig.
Med kaos och förvirring som följd. folk tränger sig, folk blir arga, folk missar sina plan.
Saker blir ju inte bättre av att säkerhetskontrollanterna anammar gamla öststatsfasoner.
Vi får hoppas man gör något åt problemet snart.

Åker man i business class eller har Star Alliance guldkort går man bara 20 meter till.
Så kommer man till Fasttrack för SAS/ LOT / LUFTHANSA




FullSizeRender.jpg
 

fly4fun

Medlem
Jag har bott på Hilton på andra sidan gatan och flugit med NYO 0600 ett antal gånger och det har aldrig varit några problem. Sätter klockan på 04.30 och går genom security runt 05.00-05.10. Aldrig varit mer än 5-10 min kö.
 
Då har det kanske inte varit så många plan som skulle lyfta på kort tid fly4fun :)
det brukar nästan alltid vara som du säger 5- 10 min kö men senast var kaotiskt
och då hade det ändå 6 säkerhetskontroller öppna men med ca 1 min per person i kontrollen
X 1000 Pax så blir det ganska lång väntan tyvärr.. men naturligtvis ingen kö på röda mattan :)
 

fly4fun

Medlem
Tidtabellen ser i stort sett likadant ut varje dag, 8-10 avgångar samtidigt sedan minst 6 månader. Wizzair har haft 5 plan baserade sedan mars. Ryanair har ett plan baserat sedan mars. LOT, SAS, Lufthansa har haft morgonavgångar i många år, så det är inget nytt och det brukar fungera förvånansvärt bra. Måste ha hänt nått den dagen du skulle flyga.
 
Toppen