Senaste nytt

SK926 landat på Newark med motorproblem

RickardG

Medlem
sitter just nu på SK926 från Washington till Köpenhamn och har precis gått ner i Newark med motorproblem. Den officiella förklaringen är "alldeles för lågt oljetryck i ena motorn".

Några tips på hur jag kan vara proaktiv om det blir till att boka om och eventuellt övernatta?
 

RickardG

Medlem
Ska tillägga att jag reser i Plus och är EBG samt har med mig fru RickardG om det har någon betydelse.

Edit: Motor nummer 2 havererat såpass att felet inte förväntas vara åtgärdat förrän tidigast i morgon förmiddag.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Oj, det kan nog vara rätt svårt att få ca 250 personer ombokade så här pass sent på kvällen.
Var det en kontrollerad landning eller någon typ av nödlandning?
 

RickardG

Medlem
Det gick lugnt och fint så det var aldrig någon dramatik med själva landningen. Däremot att få en större skara människor att hämta bagage och slussas till hotell är väl alltid ett äventyr... Förslag på alternativ hem mottages tacksamt. "Alla" verkar få natta över och åka hem i morgon. Min slutdestination är Stockholm så jag hoppas på ett direktflyg.
 

joemume

Medlem
Hmm... Åker 925 imorgon 21/10. De lär väl flyga tillbaka 926:an till IAD för dagens flight kanske, eller så går den som ett annat flightnummer från EWR idag. Det här blir spännande, hoppas det löser sig för er och att det inte blir linjestörningar senare i veckan.
 

Canadien

Medlem
Har tvingats övernatta på EWR, då var det snöväder och mängder av flighter inställda, allt fullt utom Howard Johnssons, vilket är ett hemskt rökstinkande kyffe - undvik!
 
Oj, det kan nog vara rätt svårt att få ca 250 personer ombokade så här pass sent på kvällen.
Var det en kontrollerad landning eller någon typ av nödlandning?

Jag har sett många så kallade "nödlandningar" och samtliga har sett helt kontrollerade ut.

Dessutom vet man som passagerare normalt inte ett dugg om statusen på flygningen, ifrån kabinen ter sig det mesta likadant om felet inte är sådant att symptomen är kännbara (rökutveckling t.ex.).
 
Toppen