Senaste nytt

[Tips] Till er som är lätt att missa förfallodatumet av poängen

Dr. Miles

Expert
Det är ganska lätt att hända att glömma förfallodatumet av miles/poäng och det är mycket irriterande.

Jag har ett tips för er som är mycket upptagna för att komma ihåg alla små detaljer.

Ni kan använda mobilens almanacka-/kalenderfunktion.
T ex Har ni Gmail, Hotmail eller Yahoo mail (och det finns också andra tjänster) kan man synka kalendern till mobilen och

Ni kan sätta påminnelse om bl a:
  • flyga, använda miles, köpa miles ifall ett flygbolags miles/poäng förfaller efter inaktivitet under en viss period.
  • uppdatering av passet (bäst att ansöka ca ett år innan passets giltigheten går ut)
Även om ni skulle byta mobilen under tiden kommer påminnelserna att fungera så länge ni synkar kontot/konton av dessa tjänster.
 
Last edited:
Ett axplock på vad som går att finna i min kalender resten av månaden: Köp yoghurt, har du fått dina miles av Air Berlin, checka in online, tvätta, titta på Solsidan, betal räkningar, börja äta D-vitamin, förnya tågpendlarkortet, etc. Jag förstår inte hur folk klarar sig utan en kalender som kan generera reminders.
 

nota bene

Medlem
"Jag förstår inte hur folk klarar sig utan en kalender som kan generera reminders."

SJälv förstår jag inte det motsatta.
Kan inte annat än hålla med. Har aldrig ägt en kalender - loggar alla möten, siffror etc. I huvudet och någon gång skrivs det ned på en lapp eller mailas till min egen e-post om det är något som är omöjligt att komma ihåg (typ ett nytt 12 teckens alfanumeriskt lösenord).

Men bra tips för de som behöver!
 
Förut körde jag med att jag inte ville ha mer att göra än att jag kunde hålla det i huvudet. Sedan insåg jag att jag antingen hade för mycket att göra eller för dåligt minne. Numera skulle jag vara helt förstörd om kalendern inte fungerade... :)
 
R

rstenelo

Guest
Förut körde jag med att jag inte ville ha mer att göra än att jag kunde hålla det i huvudet. Sedan insåg jag att jag antingen hade för mycket att göra eller för dåligt minne. Numera skulle jag vara helt förstörd om kalendern inte fungerade... :)

jag var likadan - för 10 år sedan kunde jag alla möten i månader framöver i huvudet, alla flighter mm - idag - finns det inte i min kalender så finns det inte.... kanske ålder eller för mycket info..... var ett tufft uppvaknande när man började upptäcka det....
 

gdaily

Medlem
Alltså ni kanske missförstod mig: Jag behöver en kalender för att hålla koll på möten och liknande, men att den ska generea reminders, det var det jag tyckte var det onödiga i kråksången.
 
Toppen