Senaste nytt

Best Western i Hongkong?

olo

Medlem
Tittar på, som många andra här, olika alternativ till hotell i Hongkong för en kommande resa.

Är det någon som har bott på något av Best Westerns (numer 4?) hotell i Hongkong och har några erfarenheter att dela med sig av?
 

henrik l

Medlem
Har inte bott där men väl bott granne många gånger med deras senaste tillskott i Sai Wan (Western district) Det är det gamla Ramada hotellet som har blivit BW numera. OMrådet där det ligger har genomgått en förvandling de senaste 4 åren tack vare att MTR har kommit. Förut var det autentiskta kineskvarter, men nu är det mera uppblandat med lite hippare barer och restauranger lite här och var.
 
  • Gilla
Reactions: olo

Lukas2

Medlem
Jag har bott på BW Grand Hotel, på Kowloon sidan. Var väl inget dunder hotel direkt. Seg in-checkning. Rummet var ultramini. Fanns ingenstans och ha kläderna, förvisso lite hängare på väggarna, om jag inte mins fel. Men det mesta fick ligga kvar väskan. Man kände av fjädrarna i sängarna, jag lyckades få ett blåmärke av dem till och med. Så nja, knappt jag kan rekommendera det.
 

Smuffe

Medlem
Bodde på BW "Harbourwiev" i påskas och avråder pga väldigt otrevlig personal och extremt små rum.


Jag och mitt ex bodde där också.
Det spelade ingen roll om jag var BW Gold eftersom jag hade bokat via booking.com och inte från deras hemsida så det var inte tal om uppgradering eller någonting. Poäng förstår jag men små saker bör ha efterlevts.
Rummet var litet, vi sov i princip på sängen då madrass var obefintlig och de förstod inte vad vi menade men de kom upp med extra täcken och lakan för att göra det mjukare...
Inför sista natten hade jag klagat så mycket att hotellets reception manager gav oss en "upgrade" till ett likadant rum någon våning upp men utan access till lounge.

Näää, Harbour View verkar vara ok på papper, ligger hyggligt bra till med ok gångavstånd till Central och det finns både trams, MTR och buss mer eller mindre runt hörnet... Men i övrigt rekommenderar jag att bo någon annanstans, Best Western eller något annat.
Små rum är det i princip alltid i Hong Kong om man inte har en fetare plånbok eller resurser som gör att man kan betala för det extra utrymmet.
Men standarden är även bättre på andra hotell för ett snarlikt pris eller några kronor mer och betydligt bättre.
 

oneM

Medlem
Har inte bott där men väl bott granne många gånger med deras senaste tillskott i Sai Wan (Western district) Det är det gamla Ramada hotellet som har blivit BW numera. OMrådet där det ligger har genomgått en förvandling de senaste 4 åren tack vare att MTR har kommit. Förut var det autentiskta kineskvarter, men nu är det mera uppblandat med lite hippare barer och restauranger lite här och var.
Jag har även bott på detta BW Kowloon Plus (Gamla Ramanda), var ganska otrevlig personal små gamla rum, sönder rökta samt en betong klump till säng. Checkade ut efter första natten.
 
Toppen