Senaste nytt

Byte av flyg på Heathrow

Jimmyjn

Medlem
Imorgon börjar min resa mot Singapore. Kommer att flyga med den sista SAS-flighten till London och vara framme 21:15
Ska vara på Heathrow hela natten för vårt flyg mot Singapore går på morgonen dagen efter. SAS landar ju i T2 och vi ska flyga med Etihad från T4. Jag har bokat flygen separat så därför behöver jag väl hämta ut min väska och sedan ta sig till T4 och lämna in bagaget på nytt till Etihad.
Jag vet inte om jag missförstått men jag tolkar det som att när jag hämtat ut mitt bagage i T2 och ska ta mig till T4 får jag göra detta för egen maskin och med andra ord betala Heathrow Express. Om jag däremot bokat så jag inte behövde hämta ut mitt bagage hade jag kunnat ta buss gratis mellan T2 och T4. Stämmer detta? Vi har ju en hel natt på oss att ta oss till T4 så på så sätt är det ju lugnt men jag vill veta nu vad som gäller.
 

NotRyan

Medlem
Om du hade haft bagaget genomcheckat till din destination så hade du kunnat gå på "Flight Connections" så det stämmer, dock vet jag inte hur det blir när det är en natt emellan....

Det är fri transfer med Heathrow Express mellan Heathrow Central och Terminal 4, så betala behöver du ändå inte göra...
 

Jimmyjn

Medlem
Ok. Vi kommer att hämta ut bagaget iallafall men jag blev lite bekymrad om man då var tvungen att betala för transporten. Men då verkar den vara gratis så det ska väl lösa sig.
 
F

FCT

Guest
Planerar en award för mina föräldrar (pensionärer som inte direkt springer mellan gaterna).
Har just nu 1h 20m connection på LHR T2. Anländer SK i plus och avgår SQ i business. Är det för kort connection? Officiell MCT är ju 60 min, men vad säger ni?

Finns det någon fasttrack som de kan använda sig av?
 
Planerar en award för mina föräldrar (pensionärer som inte direkt springer mellan gaterna).
Har just nu 1h 20m connection på LHR T2. Anländer SK i plus och avgår SQ i business. Är det för kort connection? Officiell MCT är ju 60 min, men vad säger ni?

Finns det någon fasttrack som de kan använda sig av?
Var på LHR T2 idag och ser inga problem. Ni kommer antagligen ankomma vid A-gater och sedan förflytta er till B-gaterna, där också SQ:s fina lounge ligger. Detta tar 10-15 min beroende på tempo. Men som vanligt, bara SAS inte är sena...
 
F

FCT

Guest
Var på LHR T2 idag och ser inga problem. Ni kommer antagligen ankomma vid A-gater och sedan förflytta er till B-gaterna, där också SQ:s fina lounge ligger. Detta tar 10-15 min beroende på tempo. Men som vanligt, bara SAS inte är sena...
För egen del hade jag inte varit osäker men eftersom man bokar åt någon annan så vill man ju att allt ska vara enkelt och smidigt. Hur fungerar det egentligen? Eftersom de anländer från Arlanda så har de redan lämnat schengen, så det bör inte vara någon passkontroll utan bara security.
 
För egen del hade jag inte varit osäker men eftersom man bokar åt någon annan så vill man ju att allt ska vara enkelt och smidigt. Hur fungerar det egentligen? Eftersom de anländer från Arlanda så har de redan lämnat schengen, så det bör inte vara någon passkontroll utan bara security.
Jo det är alltid passkontroll på T2 för ankommande.
 
Toppen