Senaste nytt

Ska åka ARN-ZRH-HKG - kan man boka tidigare avgång med uppehåll i ZRH?

perhall

Medlem
Ska åka till HKG och konstaterar att det bara är 40 min transfer i ZRH.
Flyget innan med SAS ger 3 t transfer men kostar +3000 enkel väg.
Nu frågan: Kan man boka andra kombinationer på något sätt, t ex ta 9.45-flighten eller nån som går vid lunch och sen åka vidare på kvällen? Swiss.com ger ingen sån möjlighet...
Per
 

HON-II

Medlem
Den förbindelsen brukar fungera. 40 min räcker, ingen security check, om Du kommer från ett Schengen-land, dvs ARN.
 

Morgan

Medlem
Kolla google.com/flights och hipmunk.com och se vilka kombinationer som är möjliga.

Sen kanske det är läge för resebyråbokning (orbitz.com eller Expedia.se) eller ännu hellre ringa Swiss och boka!
 

perhall

Medlem
Tack för tips! Kan alltså tänka mig att flyga 9.45, och sen hänga i loungen och på flygplatsen 11 timmar, innan vidare avfärd...
 

AABack2ARN

Medlem
Gör du detta för att minimera risken för minskad anslutning eller för att du ser fram emot typ 11 timmar i en lounge?

På de timmarna hinner du lätt in till stan och tillbaka - gör det. SÅ fantastisk är inte loungen.
 

perhall

Medlem
För att det alltid är en massa springa omkring, möten och annat. Jag gillar verkligen att ha en dag i en lounge. Inget som stör, man gör vad man vill, jobbar soft men får mycket gjort. Kollar på plan, tar en drink... ingen annan som tänker som jag?

Missa anslutningen är jag inte rädd för..
Per
 

AABack2ARN

Medlem
Absolut - tar gärna en extra timme eller två i loungen. Men det finns gränser. Tillbringade 8 timmar i BKK för ett tag sedan och det var mer än uthärdligt men så hann jag pröva tre lounger från olika bolaf. I Zurich är det bara Swiss-lounger. Förvisso kan du hinna med den i huvudterminalen, D-loungen och slutligen den ute vid E-gaterna. :)
 
Toppen