Senaste nytt

BA 761 teknik problem 011430121 var med!

011430121

Medlem
Tänkte delge er att på fredagens flygning BA 761 från OSL till LHR så fick maskinen ett problem med tekniken under taxningen ut till start, vi fick göra ett stopp på över en timme, och jag var nervös över att åter igen behöva göra en EU261/2004 jag hade nämligen en anslutning till JFK med BA 173.
Dessbättre han jag med flyget till JFK med ca 5 minuter till godo.
Det tog 45 minuter att ta sig från A gaterna till B gaterna med Fast Track i säkerhetskontrollerna och tåget till B piren.
Får tacka SAS att vi kom iväg från OSL, det var deras tekniker som åtgärdade felet, något problem med en dator.
image.jpg
 

011430121

Medlem
Nu kom jag med flyget till JFK, men det händer nästan alltid något med BA när jag skall åka med dem
@Tommy vi har väl gemensam flygningar två helger i rad? SAS fungerar till 100%, det var SAS tekniker som fixade detta.
@palmen jag tycker att det är "komiskt" därför ville jag delge er detta. Hemresa sker imorgon får se vad som händer!
 

NotRyan

Medlem
När jag åkte den 2 oktober från Oslo blev det också nåt problem med kärran och vi blev en timme sen till Heathrow. Då räddades också situationen av en SAS-tekniker :)

Som tur var hade jag 3 timmars anslutning så jag kom till och med genom säkerhetskontrollen.

Sensmoral: Boka aldrig tighta anslutningar med BA...
 

Brandten

Medlem
Sensmoral: Boka aldrig tighta anslutningar med BA...

Fast såvida man inte har ett viktigt möte någonstans så kommer jag fortsätta boka så tighta jag kan* och hoppas på lite strul, ombokning, lounge, ersättning etc.



* = Förutom nästa resa till DAC via IST då jag medvetet bokade 6h stop för att kolla lounger m.m.
 
Toppen