Senaste nytt

Status medlemmar i forumet?

mattley

Medlem
Tjena,

Har vi några statusmedlemmar på forumet som har tillgång till de "gömda" rummen på diverse hotell. Tex Platinum/Diamond Hyatt har lediga rum med 72/48 H varsel i vanliga fall.

Som jag förstår så ska det gå att reservera ett rum åt någon annan. Sen sköts betalningen av gästen när de lämnar. Bara man har reservationsnummer och ett kreditkort.

Nån som vill ha lite extra Points till sitt konto. Jag betalar.

Gäller 1 natt, 31/12 New York, Manhattan, centralt och gärna under 2500kr.
 

jonten

Medlem
Finns hur mycket rum som helst på tex hotels.com
Sen när man använder 24/48/72 timmars rumsgaranti så är det inga billiga rum, det är ordinarie pris. Så man sparar inga pengar på att utnyttja detta.
 

mattley

Medlem
Jo men de rummet som finns att tillgå på Grand Hyatt är VIP svit för 11000kr.

Ett vanligt rum till ordinarie pris borde vara billigare. Dock finns inte det på hotels.com men kanske en status medlem kan boka ett undangömt standardrum för mindre peng.
 

jonten

Medlem
Du skrev inget i ditt första inlägg om att du var ute efter ett speciellt hotell. Du skriver Manhattan och där finns det hotell både på hotellens sidor samt bokningssajter (som man skall undvika).
 

mattley

Medlem
Nej, det var väl underförstått att jag redan sökt på hotell och prisnivån ligger på en bra bit över 2500kr på 4 och 5 stjärniga hotell, vilket fick mig att tänka på status hos olika hotell och där det läggs undan rum för just de medlemmarna. Tex Hilton, Hyatt mfl. Så kanske de hotellen som är "slutsålda" egentligen har rum fast för rätt person till ett lägre pris. Jag ska försöka vara mer tydlig.
 

sembl

Medlem
Bara för att man har tillgänglighetsgaranti betyder det inte att man får dem billigare. Jag skulle göra airbnb just då. Löjligt dyrt för hotell över nyår i NYC. Kollade med min Hilton Diamond och får tillgång till rum, men som sagt...till ordinare pris
 

nota bene

Medlem
När du utnyttjar garantier är det till "rack rate" och det lär inte vara på nivån $300 på Manhattan om det är 4-5 stjärnor...
 

mattley

Medlem
Som sagt ett vanligt standard rum till ordinarie pris borde vara billigare än en svit, eftersom vissa hotell bara har de dyra sviterna kvar att boka för oss riff raff.
Men jag antar att den vanliga rummen också är dyra? Jag tänkte man kunde i alla fall höra om det var möjligt.
 
Toppen