Senaste nytt

FB eller Skymiles

gilius

Medlem
Skall flyga CPH-CUN i mars och undrar om jag skall använda mitt befintliga SKymiles eller skapa ett nytt FB för att hantera miles ?
Vad är mest förmånligt och enklast att hantera om man flyger mest i EU

/g
 

Dr. Miles

Expert
Skall flyga CPH-CUN i mars och undrar om jag skall använda mitt befintliga SKymiles eller skapa ett nytt FB för att hantera miles ?
Vad är mest förmånligt och enklast att hantera om man flyger mest i EU

/g
Jag brukar att skämta om Delta SkyMiles och Air France/KLM Flying Blue som att välja mellan pest eller kolera.
De är två minst dåliga program inom Skyteam.

Om du flyger mest inom Europa skulle jag rekommendera Flying Blue.

Förresten, hur mycket miles har du på ditt Delta SkyMiles konto? Beroende på mängden av poäng du har, kanske är det bäst att kreditera flygningarna dit.
 

gilius

Medlem
Tömde det i somras med litet flyg inom USA så det är bara smulor kvar. Hittade flyg med AF CPH-CUN via CDG i Premium Economy (A), för 10400 SEK, är det ett normalt pris, känns billigt i jämföelse med vanlig Economy.

/g
 

Dr. Miles

Expert
Tömde det i somras med litet flyg inom USA så det är bara smulor kvar. Hittade flyg med AF CPH-CUN via CDG i Premium Economy (A), för 10400 SEK, är det ett normalt pris, känns billigt i jämföelse med vanlig Economy.

/g
Om du krediterar till Flying Blue, tjänar du ca 11.800 miles.


Air France W klass inom Europa ger: 125% miles
Air France A klass ger: 100% miles

(625 x 125% + 5115 x 100%) x 2 = ca 11.800 miles

Air France | FlyingBlue.com
 

FF#1

Medlem
Alitalia tror jag ger 150% på A klass, har du möjlighet till statusmatch där så skulle jag överväga det
Håller med, känns som att det är mest statusen som är nått att utnyttja, har inte lyckats använda några sky team poäng ännu varken från Delta eller FB där jag har en hel del.
 

jerixon

Medlem
Håller med, känns som att det är mest statusen som är nått att utnyttja, har inte lyckats använda några sky team poäng ännu varken från Delta eller FB där jag har en hel del.

Mitt bästa tips för Flying Blue poäng är inrikes i USA med Delta. Inga bränsletillägg och oftast mycket biljetter för positionering osv.

MVH,
Johan
 
Toppen