Senaste nytt

Låtlistor med musik från flygradio

ABO77

Medlem
Har äntligen något att skriva om så att jag kan få till mitt första inlägg på detta eminenta forum. :D

Flög i helgen BCN-TXL-GOT med AB och pluggade in lurarna i armstödet för att lyssna på lite musik under flygturen. Blev glatt överraskad när jag faktiskt hörde en hel del bra låtar som jag inte hört tidigare. Försökte lista ut vilka artisterna skulle kunna vara men det visade sig naturligtvis vara ett hopplöst projekt. Väl hemma tänker jag att det skulle kunna vara en bra tjänst för flygbolagen att erbjuda låtlistor över sitt aktuella musikutbud. I stil med den service som t.ex. Sveriges Radio har för sina sändningar.

En snabb googling senare finner jag detta:
Service ombord - airberlin.com

Klockrent! Nu är Spotify-listorna uppdaterade med några guldkorn från helgens flygtur. :)
 

Gnopps

Medlem
Jag brukar inte lyssna på musiken men ibland har jag hittat några guldkorn. För några år sedan flög jag med SAS i affärsklass Köpenhamn-Peking. Halvvägs igenom satt jag med en gin & tonic under filten och hade det riktigt gott, just då kom en riktigt bra klubblåt på ("Love me like a flower" - Sun Connection) som jag såg till att ta reda på vilken det var.

Några dagar senare flög min bror samma rutt i samma kabin. Då han satt på flyget skickade han ett mail där det stod något i stil med "Sitter å har det så jäklva gött på planet med en drink och lyssnar på en skitgrymlåt Love me like a flower". Kul sammanträffande!

Välkommen till sidan AB077!
 

forastero

Medlem
Jag brukar inte heller lyssna på flygplans-musiken så ofta men i höstas när jag flög DOH-ARN (skruttigt plan för övrigt, är inte så värst imponerad av Qatar Airways) hade de nån "Top 100 albums" eller nåt liknande där det var väldigt mycket 90-talsmusik som jag inte lyssnat på sedan, tja, 90-talet... Perfekt att nostalgilyssna på när man är jetlaggad och har sovit för lite :)
 
Toppen